בשל ביקורת של יוגב: נציגי מערכת הביטחון החרימו דיון בכנסת

בשבוע שעבר יצא יוגב נגד התנהלות מערכת הביטחון בנוגע להשתלטות הפלסטינית על שטחי C, וטען לאזלת יד. בתגובה, נציגי צה"ל, משרד הביטחון והמנהל האזרחי לא הופיעו לדיון בוועדה שבראשותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/18 10:51 כז בסיון התשעח

בשל ביקורת של יוגב: נציגי מערכת הביטחון החרימו דיון בכנסת
מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

נציגי צה"ל, משרד הביטחון והמנהל האזרחי החרימו הבוקר (א') את ישיבת ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בראשות ח"כ מוטי יוגב, בשל הביקורת שמתח עליהם בשבוע שעבר בנוגע להתנהלותם בנושא ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C.

בתום הדיון שהתקיים בשבוע שעבר אמר יוגב: "אני נותן כאן ציון לשבח לתנועת 'רגבים' שמשמשים עבור הוועדה קצין מודיעין טוב יותר מאשר גורמי הצבא ומערכת הביטחון בנושא. אני פונה לשר הביטחון להתערב בנושא, כי גורמי המנהל האזרחי ותיאום פעולות הממשלה בשטחים, המתפ"ש, לא עושים כלום עד היום, ובמקום מי ששולט בשטח הוא המתפ"ס – משרד תיאום הפעילות הפלסטיני בשטחי C".

בפתח הישיבה הבוקר התייחס יוגב לצעד שבו נקטו נציגי מערכת הביטחון, ואמר: "זה בזיון הכנסת ובזיון אלו שהגיעו לישיבה. לפני כשעה הודיעו נציגי צה"ל והמנהל האזרחי כי אין בכוונתם להגיע לישיבת הוועדה.
אנחנו מדינה שיש לה צבא ומנהל אזרחי ולא צבא שיש לו מדינה. אני מכבד ומעריך את שר הביטחון ואת נציגי צה"ל, והייתי עמהם בעוטף עזה ביום שישי עד שעתיים לפני כניסת השבת. אבל איש אינו חסין מביקורת עניינית.

"הדברים הללו יבוררו. זו אחריותינו ואחריות ועדת חוץ וביטחון וועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון.
עניינה של הוועדה היום, טיפול באיכות הסביבה ביו"ש, הינו עניין חוצה גבולות ונוגע ליהודים וערבים כאחד, וכן לישראלים הגרים מעבר לקו הירוק".