בשורה? מחירי הביצים יוזלו בפחות מאגורה אחת

וועדת המחירים החליטה להוזיל את מחירי הביצים בפחות מאגורה לביצה בודדת ובסך הכול ב-14 אגורות לתבנית ביצים בלבד. נטו הוזלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 18:11 י בטבת התשעט

בשורה? מחירי הביצים יוזלו בפחות מאגורה אחת
ביצים, צילום: פלאש 90

על רקע גל ההתייקרויות ולאחר דיון של חצי שנה, וועדת המחירים קבעה כי הביצים המפוקחות יוזלו בפחות מאגורה אחת. כפי שהתפרסם לראשונה בגלי צה"ל מחירי הביצים יירדו בקרוב ב-1.2% בממוצע - כך החליטה היום (ג') ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות. המחירים של שלושת מגדלי הביצים המפוקחים יירדו בין 0.8% ל-1.4%.

לפני כחצי שנה פורסם כי ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות ממליצה להוזיל בשקל אחד את מחירי תבניות 12 ביצים בפיקוח, בכל הגדלים (M/L/XL); הפחתה של 8%-9.5% שתיכנס לתוקף אחרי שימוע שיימשך 3 שבועות. אולם, רק היום התקבלה ההחלטה הסופית וכאמור, המחיר לתבנית ביצים תוזל בפחות משקל לתבנית.

בסופו של דבר, תבנית של שתים עשרה ביצים בגודל L (לארג' 73-63 גרם לביצה), נמכרת כיום ב-11.45 שקלים. היא הייתה אמורה להיות מוזלת ל-10.45 שקלים לפי התוכנית המקורית של ועדת המחירים - הפחתה של כ-9% במחיר, אך בסוף תוזל ל-11.30 שקלים בלבד: הפחתה של 1.3% במחיר. ההורדה במחיר תהיה במחירי ביצים מפוקחות בלבד, בגדלים XL, L ו-M, שמהוות שוק של שני מיליארד שקל. לא כולל ביצי חופש, ביצים אורגניות וביצים מועשרות. גודל התבנית הפופולרי בישראל הוא 18 ביצים אך הפיקוח מוטל לפי גודל של 12 ביצים (וחל גם על 18).