בר אילן ירוקה: שאטלים אוטונומים יסיעו את הסטודנטים

באביב הקרוב הסטודנטים בבר אילן ייסעו ברחבי האוניברסיטה בהסעות אוטונומיות. השאטלים ייסעו תחילה בלילות וללא נוסעים לצורך בדיקתם ולאחר תקופת ניסיון יעלו נוסעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/18 13:52 יח בטבת התשעט

בר אילן ירוקה: שאטלים אוטונומים יסיעו את הסטודנטים
רכב אוטונומי, צילום: shutterstock

באפריל 2019 יתחילו לפעול שאטלים חשמליים לא מאוישים של חברת NAVYA ברחבי אוניברסיטת בר אילן אשר יסיעו את הסטודנטים והמבקרים בין בנייני הקמפוס. 

השאטל של החברה הצרפית מסוגל להסיע 11 נוסעים בישיבה ועוד 5 בעמידה, במהירות של עד 45 קמ"ש. בנסיעות בקמפוס בישראל יוסעו הנוסעים בישיבה בלבד, והמהירות תוגבל כעת ל־25 קמ"ש. בחודשיים הראשונים הם יופעלו בבר־אילן ללא נוסעים ובלילות בלבד, כפיילוט שיבחן את ביצועיהם. באפריל הם יתחילו לפעול בשעות היום ולהסיע נוסעים. 

מנכ"ל האוניברסיטה זהר ינון בירך על היוזמה: "ההחלטה לעבור למערכת הסעה אוטונומית היא חלק מההתפתחות של האוניברסיטה כמוסד המאמץ חדשנות והתחדשות, לטובת מיליון תושבי גוש דן ועבור עשרות האלפים המגיעים לקמפוס מדי יום. אנחנו שמחים להיות בחזית המחקר והטכנולוגיה בתחום ההיסעים האוטונומיים". 

מנחם גרינבלום, המנהל את המיזם בחברת "משוב מערכות" שאחראי על ייבוא הכלים אמר: "תחבורה ציבורית אוטונומית היא הפתרון האולטימטיבי לבעיות הגודש בכבישים ולפליטת מזהמים ויקל את הנגישות במרחב העירוני. הפעלה של שאטלים אוטונומיים במתחמים סגורים, תאפשר לנו היערכות מצוינת לקראת הפיכתנו בעתיד לגורם מרכזי בשוק התחבורה הציבורית האוטונומית"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן