ברשות מאיימים לא לקבל כספים מישראל

אבו מאזן דחה את קבלת כספי גביית המיסים במקרה שיקוצצו מהם דמי משכורות מחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/19 16:05 ו באדר א'

ברשות מאיימים לא לקבל כספים מישראל
אבו מאזן, צילום: flash 90

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלשתינית, חוסיין אל-שיח', אמר אמש (א') כי העביר דרישה מצד יו"ר הרשות לישראל, ובה דחה אבו מאזן את קבלת כספי גביית המיסים במקרה שיקוצצו מהם דמי משכורות מחבלים, כך פורסם בעיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. 

על פי הדיווח, השר שוחח עם סוכנות הידיעות הצרפתית ואמר כי מוסדות פיננסיים התחילו להתמודד עם עיצומים כלכליים חריפים שהטילה ארצות הברית בכל הנוגע להעברות כספים לרשות הפלשתינית. השר הפלשתיני הזכיר כלי תקשורת ישראליים, שבהם נאמר כי ההחלטה הזאת עלולה לדרדר את המצב הביטחוני ביהודה ושומרון.

עוד נודע מדבריו של חוסיין אל-שייח' כי וושינגטון מעוניינת בבלימת העברת הסיוע הכספי לרשות, בכך שבנקים לא יאפשרו העברות כספים לחשבונות הרשות הפלשתינית. הוא חשף כי העיצומים החלו במניעה של העברת מענק של עשרה מיליון דולר מעיראק שהגיעו לליגה הערבית. לדבריו, מוסדות פיננסיים שונים סירבו לאשר את העברת הכספים מהליגה לחשבון הרשות או לקרן הלאומית, כנראה בשל חשש מעיצומים אמריקניים.  

"ההחלטה האמריקנית באה עם החלטת ישראל לנכות סכומים גבוהים מהמכסים על סחורות שעוברות לשטחי הרשות הפלשתינית", אמר השר לעניינים אזרחיים. לדבריו, סכומים אלה מהווים כ-50 אחוזים מתוצר היבוא הפלשתיני, והם משמשים ללמעלה מ-70 אחוזים מהוצאות הרשות הפלשתינית, בהן המשכורות שהיא משלמת לעובדיה.

השר הסביר כי ההחלטות של ארצות הברית וישראל נועדו ללחוץ על הנהגת הרשות הפלשתינית, כדי שתקבל את "עסקת המאה" של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. זאת כדי שיהיה ניתן להכריז על יוזמת השלום לראשונה, לפתוח את הדרך למעורבות אזורית בתהליך השלום ולנרמל את היחסים בין מדינות ערב לישראל ללא פיצוי לפלשתינים. עוד האשים השר הפלשתיני את ישראל וארצות הברית בכך שדחקו את אבו מאזן לפינה.