ברקת נגד איחוד מפלגות הימין: "מפלגה גזענית"

"אנשים קטנים שמחפשים את המפלג במקום את המקרב", כך אמרה מס' 3 בימין החדש, אלונה ברקת, בחוג בית, על איחוד מפלגות הימין, בתגובה להתקפות עליה בפרסומי המפלגה, על כך שהיא תומכת במשחקי כדורגל בשבת. "במפד"ל שאני מכירה דיברו עם חילונים", הוסיפה. סמוטריץ': "מה זה קשור לגזענות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/19 08:38 כח באדר א'

ברקת נגד איחוד מפלגות הימין: "מפלגה גזענית"
אלונה ברקת, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ארבעה חודשים לבחירות - הירי בנגמ"ש רק מתגבר. מספר 3 בימין החדש, אלונה ברקת, בעלי קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, תוקפת את 'איחוד מפלגות הימין' על כך שטענו במודעות הקמפיין שלהם כי היא תומכת במשחקי כדורגל בשבתות. ברקת אמרה את הדברים במפגש פעילים של המפלגה, והם פורסמו אמש (ב') בחדשות 12.

"המפד"ל היום היא מפלגה גזענית, נקודה סוף", תקפה ברקת את האיחוד, הכולל בתוכו את המפלגה הציונית דתית. "אין לי בעיה להגיד את זה. אנשים קטנים בעיניי, אנשים קטנים שמחפשים את המפלג במקום את המקרב. זה לא המפד"ל שאני מכירה נקודה סוף. המפד"ל שאני מכירה דיברו עם חילונים, היה שיח זה היה מרכז הרב של פעם, הדברים שאנחנו גדלנו עליהם. אלה ערכים". 

רצים ביחד

מפלגה גזענית? איחוד מפלגות הימיןצילום: יחצ

ברקת זעמה על המודעות של איחוד מפלגות הימין, שפורסמו בסוף השבוע האחרון, בהן תוארה ברקת כמי שתתמוך במשחקי כדורגל בשבתות בממשלה הבאה; "מה הם מחפשים היום? מה? להוציא אנשים שייראו לא טוב? סליחה. אני כן, אני באה מבית דתי, יש לי המון כבוד לדת. אני היום בן אדם מסורתי חילוני וכן, כדורגל משחקים בשבת. הוא רוצה לפתור את הבעיה הזאת? מצוין שיבנה עוד מגרשים, אין מגרשים זה נורא כיף לשבת וסיסמאות".

ברקת הוסיפה כי "אין סיכוי שהייתי באה לבית היהודי. הם גם לא מקבלים אותי וגם לא הייתי באה, זה לא הבית שלי".

באיחוד מפלגות הימין תקפו בחזרה, טענו כי ברקת אינה רצויה גם ככה, והוסיפו כי תמכה באופן פעיל בהתנתקות: "לא היינו לוקחים את אלונה ברקת בגלל התרומה הכספית הגדולה שלה לסיוע לגירוש היהודים בגוש קטיף, אנחנו לא מחפשים עוד מישהו שיעשה עלינו אקזיט".

בהמשך כתב יו"ר האיחוד הלאומי, מס' 2 באיחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בחשבון הטוויטר שלו, כי לא מדובר בגזענות. "שלום אלונה, אם נפגעת באופן אישי זו לא היתה הכוונה", כתב סמוטריץ', "אבל זה לא עניין אישי. במהות יש כאן שתי סוגיות חשובות: ב 2005 תרמת מכספך לקידום הגירוש מגוש קטיף. היום את אחראית לחילול שבת המוני ולהדרת הציבור הדתי ממגרשי הכדורגל. זה בהחלט משהו שחשוב שציבור הבוחרים יכיר. מה זה קשור לגזענות?"