ברקת: לפיד וגנץ יחזרו על הגירוש

בכיר הליכוד טוען שגנרלים לא מבינים בניהול מדינה ("חשיבה כלכלית זו לא חשיבה צבאית"), מגיב על האמירות של אבי גבאי ("כנראה נגמרה לו התחמושת") ומספר גם על שולחן השבת עם גיסתו מהימין החדש ("אלונה מדהימה. אנחנו משפחה פלורליסטית")

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 19/03/19 18:00 יב באדר ב'

ברקת: לפיד וגנץ יחזרו על הגירוש
ניר ברקת, צילום: כיפה

אחרי עשר שנים כראש עיריית ירושלים, ניר ברקת (59) הצליח להגיע לעשירייה הראשונה של הליכוד. המשמעות היא, שאם הליכוד ינצח בבחירות הקרובות ב-9 באפריל, ברקת יוכל להתכבד בתואר - שר. ברקת יחזיק גם בתואר נוסף, הפוליטיקאי העמיד ביותר בכנסת ה-21, זאת לאחר שהונו מוערך בכ-500 מיליון ש"ח.

ברקת לא חושב על תפקיד או תיק מסוים שמעניין אותו, או לפחות לא מוכן לחשוף מה השאיפות הפוליטיות שלו. למרות זאת, ניתן להניח שברקת לא נכנס למערכת הפוליטית כדי להסתפק בכהונה של חבר כנסת בלבד.

נבחרת למקום ה-9 ברשימת הליכוד, איזה תפקיד אתה שואף לקבל?
"אני לא מתעסק בזה עכשיו. זה לא הזמן להתעסק בתיקים. יש לנו מערכת בחירות מורכבת שקודם צריך לנצח אותה, ובמספרים משמעותיים".

הסקרים האחרונים מראים נתונים חיוביים שיכולים לגרום לליכוד נחת
"אסור לנו להתבשם מהסקרים. יש הרבה רעשי רקע, מנסים להטות את הציבור בכל מני נושאים כאלה ואחרים. האתגר הגדול הוא האם ממשיכים קדימה, עם הקו שהליכוד, ונתניהו בראשו הובילו בעשור האחרון. להמשיך ולפתח את הארץ, זה האתגר הגדול. חלילה לנו ללכת לקבוצה אחרת שמובילים לפיד וגנץקבוצה לא ברורה שמוכנה לחזור על גירוש, לצערנו הרב".



זה לא בדיוק מה שהם אומרים בכחול לבן
"זה בדיוק מה שהם לא אומרים", אומר ברקת. "מה שהם אומרים זה לשמור על הגושים, משמע שהם לא ישמרו על הישובים האחרים. זה גם לא משנה מה אומר בוגי יעלון". ברקת מתייחס לאפשרות כי גנץ יוכל להרכיב ממשלה רק במקרה של גוש חוסם עם המפלגות הערביות ואומר: "יש להם תלות מוחלטת במפלגת מרצ ובמפלגות הערביות. הם יהיו חייבים למשוך את הגוש שמאלה חזק. כדי לייצר קואליציה, צריך 61 חברי כנסת, התלות היא מוחלטת. הגוש ייסחב אותם חזק שמאלה".

ברקת מסביר כי קיים פער עצום גם בתפיסות העולם וגם ברמת הביצוע של ניהול מדינה, בין ראשי כחול לבן לבין ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. ברקת לא שוכח להזכיר את הכישלון האזרחי של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, כאשר ניהל את חברת הסייבר 'המימד החמישי' שפשטה רגל. "לצערי הגדול אני גם יכול להצביע על חוסר ההבנה הכלכלית שלהם. תאר לך מצב שבו מישהו אומר לך, 'נפלתי עם 50 מיליון דולר, עכשיו תן לי לנהל כמה מיליארדים ומדינה"'.

תוקפים בחזרה. בני גנץ ויאיר לפיד

יגרשו יהודים מבתיהם? |  בני גנץ ויאיר לפידצילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

לנהל צבא, זה לא לנהל מדינה

בני גנץ ניהל את צבא ההגנה לישראל, אז אתם זוכרים לו את הסטרטאפ הכושל?
"אין שום קשר בין צבא לכלכלה. כשאני סיימתי את השירות הייתי מ"פ בצנחנים. אפילו נחשבתי לקצין מצטיין. כשיצאתי לאזרחות, הקמתי סטרטאפ ואכלתי מרורים, כי חשיבה כלכלית זו לא חשיבה צבאית. בצבא לומדים להרוג אויב, בעסקים לומדים לשרת לקוח. לא לומדים בצבא מה זה "תפיסת לקוח", לא לומדים מה זה רווח והפסד. לכן רוב הגנרלים שיוצאים מהצבא נכשלים בעולם ההייטק. זה בדיוק מה שקרה לבני גנץ".

לכן הם הביאו את אבי ניסנקורן
"עכשיו זה כבר חמישה אנשים בראש המפלגה. גנץ, שלא מבין כלכלה. לפיד, שלא יודע להסתדר עם החרדים. ניסנקורן שמבין מה זה סוציאליזם, אבל לא מכיר את השוק החופשי. יש לך שם אוסף של אנשים שאין להם דבק אידאולוגי מאחד. בוודאי שאי אפשר להשוות אותם לראש ממשלה שיש לו שם עולמי שמבין בכלכלה". 

בנימין נתניהו וניר ברקת

בנימין נתניהו וניר ברקתצילום: הדס פרוש/פלאש 90

"צריך להמשיך את מפעל ההתיישבות ולחזק את יהודה ושומרון" 

ניר ברקת הגיע אל אולפן חדשות כיפה יום אחרי הפיגוע הקשה באריאל, בו נרצחו סמל גל קדייאן והרב אחיעד אטינגר. הפיגוע הוא חלק מגל פיגועים של "מפגעים בודדים" בתקופה האחרונה; רצח אורי אנסבכר, הפיגוע בעפרה בו נהרגו שני לוחמי נצח יהודה, הפיגוע באזור התעשייה ברקן, רצח הרב איתמר בן גל, רצח הרב רזיאל שבח ועוד אירועי טרור דומים בשנה האחרונה. 

"זה יום קשה ופיגוע קשה", אומר ברקת כתגובה לפיגוע הרצחני. "התגובה והדרך להתמודד עם הפיגוע הזה זה לחזק את צה"ל ולסמוך עליו שיגיע לרוצח לכל מי שקשור אליו ולחליפין תנופת בנייה, תנופת התיישבות. מניסיוני כראש עיריית ירושלים, המפתח הוא להיות מאוד אגרסיבי עם הרעים, אבל במקביל להמשיך את החיים ולא לעצור. צריך להמשיך את מפעל ההתיישבות ולחזק את יהודה ושומרון וירושלים. בכל מקום שמנסים לפגע, המסר צריך להיות: בונים ומתחזקים".


הראיון המלא עם ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת

חברי הליכוד מגיעים ליהודה ושומרון, הם רואים מה קורה שם?
"לפני שבועיים הייתי ביהודה ושומרון. מעבר לזה, אני משתתף במחקר איך לפתח את הכלכלה בגליל, בגולן, שומרון, נגב וערבה. אני מדבר בשטח עם אנשי עסקים מצליחים. אני חי את האתגר הגדול שיש להתיישבות, את האתגרים שיש לנו בהעברת כל הישובים לריבונות ישראלית, בהרחבת אזורי תעסוקה כמו ברקן, אריאל ומישור אדומים. אני מסתובב הרבה בשטח. אנחנו נעשה הכל כדי לעזור ולחזק את החברים ביהודה ושומרון.

באותו יום בו אירע הפיגוע, בית המשפט העליון פסק כי הד"ר מיכאל בן ארי, איש עוצמה יהודית לא יוכל לכהן כחבר כנסת. הליכוד יעשה משהו כדי לשנות את מערכת המשפט?
"מה שהיה מעניין אתמול בהחלטה של בג"ץ בעניין מיכאל בן ארי זה שיש שני שופטים שבאו מרקע ימין, שקיבלו החלטה אחודה – או לאשר את כולם או לפסול את כולם. השופטים שככל הנראה באים מרקע שמאל, שהם יותר ותיקים החליטו החלטה לא מאוזנת".

יהודה ושומרון

יהודה ושומרון | "רק בשבוע שעבר ביקרתי שם"צילום: פלאש 90

למה בג"ץ צריך בכלל לדון בדברים כאלה?
"יש תפקיד לבג"ץ וזה בסדר. יש צורך בבג"ץ. השאלה היא, איך מחליטים שופטי בג"ץ, והאם הם מכניסים את דעתם הסובייקטיבית, הפוליטית לתוך ההחלטות שלהם. גם אני ראיתי שיש יועצים משפטיים שמקבלים החלטות על פי דעות אישיות.

למה בליכוד לא מניפים את הדגל הזה בעניין המהפכה המשפטית?
"ראשית, אני מברך את שרת המשפטים איילת שקד. אך, העניין הזה הוא לא נחלת שרת המשפטים, הוא נחלת הימין כמכלול", מסביר ברקת. כזכור, שרת המשפטים הציגה השבוע את תכנית מאה הימים שלה לשיפור מערכת המשפט בישראל. בתכנית, תקדם השרה מהפכה במערכת המשפט ובעיקר בוועדה למינוי שופטי העליון. "אנחנו צודקים בדרישה למצוא את האיזון הנכון בדרך בחירות השופטים. אפשר ללמוד ממודלים אמריקאים או קנדיים. דרך בחירת השופטים שם הרבה יותר דומה להרכב העם", אומר ברקת. "ההחלטה שהתקבלה אתמול מראה את השונות בין תפיסת שופטי העליון לבין הדעות הפוליטיות של עם ישראל. אני מכבד את בג"ץ ואת ההחלטה, למרות שאני לא אוהב אותה. אבל אנחנו צריכים לחשוב ולעסוק בסוגיה; איך מייצרים שופטים שיותר משקפים את תפיסת העולם הפוליטית של עם ישראל".

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי כאן 11 בתאריך 17/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

לפני כשבועיים פורסמה תמונה של הליכוד, שגם ברקת לקח בה חלק. בתמונה נראים; ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר ישראל כ"ץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר גלעד ארדן, השר לשעבר גדעון סער וכאמור, גם ראש עיריית ירושלים לשעבר. התמונה גרמה לתגובות רבות, בעיקר עלתה הטענה כי הליכוד מדיר את הנשים ואת המזרחיים מהקמפיין. גם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התבטא בחריפות נגד מפלגת הליכוד ואמר כי הוא אינו מבין איך מזרחי יכול להצביע למפלגה גזענית.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי טוען שמפלגת הליכוד היא מפלגה גזענית. אתם גזענים?
"זה מגוחך. זו המפלגה היחידה במחנה הלאומי שהיא גם דמוקרטית, גם ממלכתית, שיש בה חילוניים, דתיים, מסורתיים, יהודים ולא יהודים".

אבל בראש המפלגה תמיד עומד גבר אשכנזי, ממה שמכונה "השבט הלבן"
"כל הרשימה נבחרה על ידי 70 אלף מתפקדי הליכוד. יש כאן חכמת המונים של הליכודניקים, ללא קשר לרקע שלך או לצבע העור שלך".

אז אבי גבאי זלזל באינטליגנציה של הליכודניקים?
"אני חושב שפשוט נגמרה לו התחמושת. לא חשבתי שהוא יירד כל כך נמוך. הליכודניקים, בלשון המעטה לא השתכנעו מדבריו. זה פשוט לא רציני לרדת לרמה כזאת".



במפלגת הימין החדש נמצאת גיסתך, אלונה ברקת. תאר לי את השיח ביניכם
"קודם כל אני אוהב את גיסתי. היא אישה מדהימה שעשתה נפלאות בהפועל באר שבע. אני רוצה לאחל לה בהצלחה. זה טוב לעם ישראל שאנשים ייכנסו לפוליטיקה עם מוטיבציה נכונה".

אלונה ברקת ונפתלי בנט

"אנחנו משפחה פלורליסטית" | אלונה ברקת ונפתלי בנט, חברי הימין החדש
צילום: פלאש 90 תומר נויברג


למה היא לא בחרה בליכוד?
"זאת שאלה שהיא יכולה לענות, לא אני", אומר ברקת. "אני מכבד אותה. אצלנו בבית בשולחן שבת מאוד נחמד ומעניין. אלונה, הפועל באר שבע. אני, בית"ר ירושלים. היא בימין החדש, אני בליכוד. יש לנו ערב-רב של נושאים לשיחה. מעניין אצלנו. אנחנו משפחה מלוכדת. אנחנו פלורליסטיים ומחנכים לזה. אין לנו בעיה שיש שונות בתוך המשפחה. זה דבר בריא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן