"ברקוביץ מגיע מהעולם שמתנגד לזהות יהודית", "ליאון הוא עסקה פוליטית"

מספר ימים לפני הכרעת זהות ראש העיר הבא של ירושלים, תוקפות דמויות מוכרות בציונות הדתית את המועמדים השונים. מה חושב הרב עמיחי אליהו על עופר ברקוביץ ומדוע רועי שרון משוכנע שבחירה בליאון מהווה אסון?

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/18 14:01 כט בחשון התשעט

"ברקוביץ מגיע מהעולם שמתנגד  לזהות יהודית", "ליאון הוא עסקה פוליטית"
מארבעה נותרו שניים. ברקוביץ וליאון לצד אלקין ודייטש, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעוד פחות משבוע יוכרע מי ייבחר לראשות העיר ירושלים, אך ברשתות החברתיות כבר מנסים רבים, ביניהם דמויות מוכרות בציונות הדתית, לנסות ולהשפיע על קהל הבוחרים.

"שלום איזנר היקר והמוערך", כתב בפייסבוק מנכ"ל אגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו לסא"ל במיל' שהביע תמיכה ביו"ר התעוררות, "קראתי בפליאה את תמיכתך בעופר ברקוביץ בבחירות על עיריית ירושלים".

לדבריו, "בחירתך בברקוביץ היא תמיכה ישירה באותם ארגונים שפרסמו את הסרטון שהפך אותך למפורסם שלא בטובתך. (סא"ל איזנר תועד כשהוא מכה מפגין אירופי בהפגנה נגד ישראל בזמן ששימש סמח"ט הבקעה. מ"ו).

עוד הוא כתב כי בתמיכה בברקוביץ, שעליו העיד כי הוא אינו מכירו לעומק, לא תושג ברכה לבירה, "כי אם ריב ומדון,פילוג ושנאת האחר", זאת בטענה שהוא נתמך על ידי ארגוני שמאל. "אכן, אריה דרעי לא כוס התה שלי בפרט ולא של הציונות הדתית ככלל", הוסיף הרב אליהו, "אבל אם השאלה היא בין אידאולוגיות של מרצ\"ישראל חופשית" להתנהלות של דרעי. אומנם לא בלב קל, אבל אני עם דרעי".

הרב עמיחי אליהו

הרב עמיחי אליהוצילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

עוד הוא כתב כי "ככל שאני מבין (מהסרטונים שאני מקבל ומהאנשים בסביבתו של עופר), עופר אינו "החילוני" רגיל. הוא לא ישראלי נורמטיבי שפועל מתוך זיקה וכבוד למסורת ישראל. הוא מגיע מהעולם שמתנגד בתוקף לזהות היהודית שלנו, כשהוא רוכב על המנוע העצום של ארגוני ה'הנתקה' ו'השנאה'.

"פשיטא לי שירושלים חשובה לך, שצביונה היהודי של בירת ישראל עומד בראש סדר העדיפויות שלך. 
ועל כן - דומני שעשית טעות בחיבור הזה. ומתוך תפילה עמוקה לצמיחת ירושלים של מטה ושל מעלה.  אני מקווה שתחזור בך לתמיכה שתאפשר צמיחה של ירושלים באחדות הציבורים כולם. 'והאמת והשלום אהבו'".

גם העיתונאי רועי שרון פרסם קריאת תמיכה במועמד המועדף עליו, אך לעומתו של הרב אליהו הוא בחר לנסות ולשכנע דווקא להצביע בעדו של ברקוביץ ולא ליאון. "הפוסט הזה מוקדש ל-49,681 איש שהצביעו בשבוע שעבר לאלקין, לאלה שלא באו להצביע, ולאלה שחושבים שהסיפור גמור ולכן לא מתכננים להצביע בשבוע הבא", כתב שרון.

רועי שרון

רועי שרוןצילום: אלון אלגם, יחץ ערוץ 10

לדבריו, "השאלה הכי פחות חשובה בדיון על ראש על העיר הבא שלנו היא משנתו המדינית. מעבר לעובדה שברקוביץ לא פחות לאומי, ציוני ופטריוט מליאון, זה ניסיון להסחת דעת מהסיפור האמיתי של הבחירות הקרובות. הרי ראש עיריית ירושלים לא יכול לבנות חצי בית במזרח העיר ללא אישור של ראש הממשלה, ולא יכול להזיז בסנטימטר את גדר ההפרדה. לא לחלק את העיר ולא לאחד אותה. וגם אם זהבה גלאון תעמוד בראש העירייה, ירושלים לא תהיה תל אביב, ואי אפשר 'לחלן' אותה".

בהמשך הוא תקף את ליאון וכתב כי "המספרים המזעריים שהצביעו לרשימה של ליאון מוכיחים שהוא כולו עסקה פוליטית בינו לבין רבני החרדים (דגל וש"ס). הוא הגיע לסיבוב השני בזכותם של דרעי וגפני, ובעיר הזאת - זה כבר אמור להספיק לכל אחד שאכפת לו איך העיר תיראה. אם משה ליאון ייבחר הוא יהיה חייב להם את ניצחונו, ומי שישלם את המחיר יהיו אנחנו. וכשאני אומר 'אנחנו' אני מתכוון לציבור הדתי, המסורתי והחילוני".

עוד כתב שרון, "אל תאמינו למי שמספר לכם שברקוביץ הוא איש שמאל (בעיקר כי לא רלוונטי), ואל תקשיבו לסיפורים על 'חילון העיר'. יש פה בחירות בין מועמד שגדל בעיר ומייצג את רוב תושביה - מהציונות הדתית, מהציבור המסורתי, וממה שנשאר מהציבור החילוני - לבין נציג של עסקנים חרדים עם אינטרסים מאד ברורים ומאד שונים מהאינטרסים שלנו".

לסיום הוסיף הערה עוקצנית וציין כי "הפוסט הזה לא מיועד לציבור שמקיים את מצוותם של אותם רבנים מהציבור החרדי, ולא לציבור החרד"לי - שכבר שנים מיישר קו עם הציבור החרדי".