ברקוביץ': לחקור את אלקין על מימון לנאום בחירות

השר לענייני ירושלים נאם ב'וועידת המשפיעים' של חברת החדשות, בזמן שמשרדו העביר תשלום גבוה לחברת החדשות. בעימות שנערך היום בוועידת 'כלכליסט' קרא ברקוביץ', יריבו של אלקין במירוץ לראשות העיר, לחקור את התשלום

חדשות כיפה יהונתן קליין 05/09/18 14:54 כה באלול התשעח

ברקוביץ': לחקור את אלקין על מימון לנאום בחירות
השר זאב אלקין, צילום: יוסי שוואב

האם השר זאב אלקין, המועמד לראשות עיריית ירושלים, שילם סכום עתק עבור נאום בחירות? על פי פרסום אמש (ג') באתר ביקורת התקשורת 'העין השביעית', חברת החדשות קיבלה סכום של 700 אלף שקל מהמשרד לענייני ירושלים, בראשו עומד השר אלקין, בתמורה להענקת חסות המשרד לוועידה. בנוסף, נאם השר אלקין בפתיחת הוועידה, מייד לאחר נאומו של מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס.

הנאום של אלקין לא כלל אמנם התייחסות לבחירות לראשות העיר, אך המסרים שהשמיע אלקין בנאום תאמו בבירור לקמפיין שמנהל השר לראשות העיר, בייחוד בהתייחסות לתקציבים שיביא לעיר כשייבחר. 

(קרדיט סרטון: מטה עופר ברקוביץ')

בעימות שהתקיים היום (ד') בוועידת 'כלכליסט', דרש יריבו של השר אלקין במירוץ לראשות העיר, עופר ברקוביץ', לחקור את התשלום שהעבירה חברת החדשות למשרדו של אלקין, וטען כי מדובר בהשפעה פסולה על קמפיין הבחירות'. "השר זאב אלקין עשה פה מעשה שהוא בעייתי מאוד, שצריך לחקור אותו. 700 אלף שקל זה סכום אסטרונומי. היועץ המשפטי לממשלה וגופי החוק צריכים לחקור. זה שימוש לא ראוי בתקופת בחירות". עוד אמר ברקוביץ': "צריך היה להשתמש בכסף הזה להעלאת משרדי ממשלה לירושלים או לפינוי הזבל בעיר".

בתגובה לפרסום 'העין השביעית' טען השר אלקין כי לא מדובר בנאום בחירות אלא בדברי ברכה. "לדבר על חשיבותה של בירת ישראל בתור שר ירושלים, ולהביע תמיכה בקיום הכנס המשפיענים בירושלים, זה לא נאום בחירות אלא תוכן מתבקש של דברי ברכה", נמסר מהשר אלקין. "לעצם העניין, קיבלתי הנחיות ממשרד המשפטים ומהיועצת המשפטית של משרד ירושלים, ופעלתי על-פיהן".

בתגובה לדברי ברקוביץ' היום, הגיבו בסביבתו של אלקין: "התקציב אושר עוד לפני שאלקין הציג את מועמדותו"