ברקוביץ' לבנט: הצטרף ותמוך בי לראשות העיר

המועמד לראשות העיר ירושלים פנה לשר החינוך ויו״ר הבית היהודי וביקש את תמיכתו. ״גם אתה מנהיג הציונות הדתית, יודע - שאם ירושלים לא תישאר של כולנו, היא פשוט לא תהיה", כתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/18 10:51 ד באב התשעח

ברקוביץ' לבנט: הצטרף ותמוך בי לראשות העיר
מבקש את תמיכת בנט. עופר ברקוביץ', צילום: שרון גבאי

המועמד לראשות העיר ירושלים מטעם תנועת "התעוררות", עופר ברקוביץ', מעלה הילוך בגיוס הקול הדתי לאומי. במכתב שהעביר היום (ב') לשר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, קרא ברקוביץ' לו ולחגית משה, יו״ר סניף הבית היהודי בירושלים, להצטרף ולתמוך בו לראשות העיר. 
 
במכתבו לשר בנט כתב ברקוביץ': ״הבחירות הקרבות לראשות העיר ירושלים - דרמטיות  לעתידה של הבירה. על ראש העיר הנבחר תהיה מוטלת החובה לשמור על ירושלים של כולנו - הציבור הציוני, הציוני דתי והחרדים. דווקא משום כך מתחדדת השאלה האם ייבחר ראש עיר המחויב לציבור החרדי על גב הציבור הציוני והציוני דתי או ראש עיר המחויב קודם כל לציבור הציוני והציוני דתי תוך המשך שותפות עם הציבור החרדי״.

ברקוביץ' הוסיף כי "אל מול מועמדים אחרים כיום בזירה הירושלמית שמתהדרים אמנם בכיפה סרוגה על הראש אך מוכנים למכור את האינטרסים של הציבור הדתי לאומי בתמורה לקול החרדי - אני ניצב״.

הוא הוסיף ותיאר במכתבו את קווי הדמיון בין השניים אשר החליטו בגיל צעיר לנטוש קריירה בשוק הפרטי לטובת השליחות הציבורית: ״גם אני כמוך החלטתי לפני עשור, אחרי שחרורי כקצין מצה״ל, לקחת אחריות ולהכנס לחיים הציבוריים.

"אתה עזבת חיים פרטייים נוחים והקרבת אותם למען עם ישראל וארץ ישראל. אני ויתרתי עליהם למען ירושלים. הקמתי תנועה חברתית ירושלמית שאין כמותה בישראל המכילה את כל גווני האוכלוסייה כשכ-40% מפעיליה הינם בני הציונות הדתית״.

ברקוביץ' הוסיף כי "ירושלים אינה זקוקה לטרמפיסטים אלא למנהיג שצמח ממנה ומבין את שפתה ואת הצרכים האמיתים של תושביה. ולא למי שרואה בה מקפצה לג׳וב הבא. רק כך ירושלים תוכל להמשיך, לצמוח ולהתפתח ולהיות אורו של עולם״.

במכתבו הזכיר ברקוביץ' את הסכם החלוקה שפגע בציונות הדתית, והוסיף: ״אם ייבחר ראש עיר המחויב קודם כל לציבור החרדי, תאבד ירושלים את הציבור הציוני והציוני דתי ואז עיר הבירה כבר לא תהיה כשהייתה. אני משוכנע שלנגד עיניך עומדת טובתה של ירושלים המאוחדת וגם אתה חרד מהאפשרות כי תפגע ייחודיותיה כעיר המכילה את כלל הגוונים בעם ישראל".
 
לסיום קרא ברקוביץ לשר בנט לקחת אחריות ולהצטרף בתמיכה בו לראשות העיר. ״גם אתה נפתלי, מנהיג הציונות הדתית, יודע - שאם ירושלים לא תישאר של כולנו, חילוניים, דתיים לאומיים וחרדים, היא פשוט לא תהיה".