ברקוביץ: "אל תשפטו אותי לפי הכיפה שאינני חובש"

המועמד לראשות העיר ירושלים עופר ברקוביץ קיים מסיבת עיתונאים, על רקע שורת הודעות התמיכה ביריבו משה ליאון, וקרא לציונות הדתית ולחסידים להתאחד סביבו. "למשה ליאון אין לגיטימיות ציבורית להוביל את ירושלים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 08/11/18 15:49 ל בחשון התשעט

ברקוביץ: "אל תשפטו אותי לפי הכיפה שאינני חובש"
עופר ברקוביץ במסיבת העיתונאים, צילום: Hadas Parush/Flash90

לחץ או מסיבת עיתונאים סטנדרטית? עופר ברקוביץ כינס מסיבת עיתונאים, ועל פי המסרים שהעביר בה ניכר שהיא כוונה לאוזני הציבור הדתי-לאומי. יו"ר התעוררות חזר שוב ושוב על המחויבות שלו לסטטוס-קוו, על ההצעות שהציע לחגית משה במשא ומתן, ועל החיבור שלו לציונות הדתית. משני צידיו ישבו חברי רשימתו אלעד מלכא ודן אילוז, חובשי הכיפות הסרוגות.

"אני קורא לכל הירושלמים, לציונות הדתית, ולחסידים, אל תשפטו אותי לפי הכיפה שאיני חובש," אמר ברקוביץ בלהט, שניתן לפרש גם כלחץ עקב עוד ועוד הודעות תמיכה במשה ליאון, "בדיוק כפי שביקש יוסי דייטש. תשפטו אותי לפי המקום שבו מונח הלב שלי, המחויבות שלי לכלל הציבורים והאוכלוסיות, על פי היושרה שלי, על פי מאות המתנדבים מכל הצבעים שפועלים בהתעוררות." לדבריו, "הציונות הדתית עלולה לאבד את ירושלים וזה ייזכר לדיראון עולם".

ברקוביץ הוסיף כי "אם נוותר על החלום שמחבר חילונים עם דתיים מסורתיים עם חרדים, נאבד את יכולת הקיום העתידית של מדינת ישראל. מדינת ישראל לא תתקיים אם לא תמצא את הדרך להקהיל את כל חלקיה ולהילחם גם על הצר המשותף, בכל מחיר." 

כאשר נשאל על משה ליאון השיב ברקוביץ במילים חריפות: "כל המצביעים שלו זה דיל פוליטי אחד גדול. אין לו לגיטימיות ציבורית להוביל את ירושלים".

על חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים: " היא לקחה שיקולים פוליטיים ולא ערכיים, ושמה בצד את הברית של הציונות הדתית והכללית. אני רואה בציונות הדתית בני ברית. לא רק של הלייטים והליברלים אלא גם התורנית. סייענו והשקענו במבנים של הרב קוק ובחירת רב ראשי ציוני דתי לירושלים"

לאחר מכן מנה המועמד הצעיר רשימה של דברים שלטענתו הוא מביא עמו לראשות העיר, בניגוד למשה ליאון:

  1. בכל ענייני דת ומדינה איני שונה מניר ברקת ואני מחוייב לסטטוס קוו. מי שאומר לכם אחרת משקר. במשא ומתן הצעתי וועדה שתורכב מראשי הרבנים הציוניים לצד אנשים שלנו שאהיה מחויב להם. 

  2. מספרים לכם שאני אחלק את ירושלים. זהו שקר גס. אני כבר עשר שנים מנסה להביא לכאן את משרדי הממשלה. אני היחיד שמתעקש על זה. מה זה אם לא חיזוק ירושלים כבירתה הנצחית של העם היהודי?!. הודעתי גם שאתמוך בכל כוחי בבניה בגבעת המטוס

  3. אני פונה אליך ואלייך בן הציונות הדתית. אני יודע שאתה מריח שיש פה משהו מסריח. עסקונה ישנה. דילים. אני לא יכול להיות חלק מזה ואני מבקש ממך ללכת אחרי היושר האישי שלך. היושרה שלי, זה מה שיש לי. האמן והאמיני לי שמה שמעניין אותי זה טובתם של תושבי ירושלים. יעידו על זה כל מכריי.

  4. אם אבחר לא די שלא אשמור טינה לציונות הדתית, אלא אני רואה בהם בני ברית בשמירת צביונה הציוני של ירושלים על כל פלגיה. לא רק הלייטים והליברליים. גם התורניים שבהם. עוד הרבה לפני שרצתי לראשות העיר סייעתי והשקענו במבנים לתנועות נוער בחיזוק בית הרב קוק, במאבק על מוסדות החינוך של הציונות הדתית ובבחירת רב ראשי ציוני.

  5. לבסוף אני רוצה לפנות אליכם מתוך היכרותי המרתקת לתורת הרב קוק. הרב קוק מקונן באגרותיו על אנשי הישוב הישן בירושלים ועל העסקונה שלהם. דווקא הוא, גאון הרוח, מייחל לימים שבה ירושלים תקבל משהו מהרוח הצעירה והחיונית שפרחה בישוב החדש. כמובן, בלי לטשטש את ייחודיותה. אני נמצא כרגע בקרב  על ליבה של ירושלים. ירושלים זקוקה לכוחות הרעננים והצעירים ולהמשך של ההתחדשות וההתחזקות שלה. ירושלים תלך אחרוה אם ניתן לעסקנים לאייש את הכיסאות של מקבלי ההחלטות. אני בטוח שכירושלמים תדעו להצביע עבור חיזוקה וחיוניותה של ירושלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן