ברעננה מתכוננים לחג הפסח

מכירת חמץ, הגעלת כלים, דרשות שבת הגדול ותעודות כשרות מיוחדות לפסח

חדשות כיפה מערכת כיפה 07/04/19 11:00 ב בניסן התשעט

ברעננה מתכוננים לחג הפסח
מכירת חמץ , צילום:

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, הגיע השבוע למשרדי הרבנות הראשית ברעננה על מנת למכור את החמץ בכל מתקני העירייה. ראש העיר וסגנו חיים גולדמן, התקבלו בברכה במשרדי רב העיר, הרב יצחק פרץ וביחד עם יו”ר המועצה הדתית רעננה, אריה פרידמן, קיימו את טקס מכירת החמץ השנתי בו העניק ראש העיר הרשאה לרבנות למכור לגוי את החמץ של העירייה ומוסדותיה לתקופת חג הפסח.

שלל ההכנות וההתארגנות לפסח הנם “עונת השיא” של המועצה הדתית רעננה כשעובדי המועצה עוסקים בהכשרות בתי עסק ובעזרה לתושבים לקראת החג.

מדי שנה, אלפים מתושבי העיר מגיעים בשבוע שלפני פסח לנקודת הגעלת הכלים שמתקיימת בבית המועצה. ילדים ובני נוער הנשלחים על ידי הוריהם להגעלת כלים פשוטים, מבוגרים המפרקים את הסירים השונים לצורך ההגעלה. יש מי שמגיע עם עשרות פריטים ומעסיק את הפועלים החרוצים לשעה ארוכה, ומי שמגיע עם כלי בודד וזוכה לטיפול התור המהיר.

יו”ר המועצה הדתית אריה פרידמן: “כמו בשנה שעברה, הוספנו ימים, הארכנו שעות, העמדנו עוד עמדות וייעלנו את מערך ההמתנה להגעלת הכלים כדי שלא תיגרם שום הפרעה לתנועה ולשכנים. נערכנו לאזורי ישיבה ופינת קפה לממתינים ואף רכשנו מערכת אלקטרונית לניהול התור כדי שהשירות היה מהיר יעיל וידידותי”.

במקביל להגעלת הכלים הוסדרו שלושת מקוואות הכלים ברחבי העיר לקליטת מאות הנצרכים להטביל כלים חדשים ומערך שינוע הגניזה תוגבר לקראת החג.

צילום: יחצ

המועצה הדתית נערכה למכירת חמץ הן בבית המועצה והן באמצעות רבני קהילות בתי הכנסת. בנוסף יתקיימו דרשות שבת הגדול על ידי רב העיר הרב פרץ, על ידי רב מזרח העיר, הרב שלמה אישון ורבני הקהילות ברחבי העיר.

גולת הכותרת של אגף הכשרות ברבנות רעננה הינה הכשרת בתי העסק הפזורים ברחבי רעננה – החל ממסעדות וכלה ברשתות מזון. בנוסף המועצה הדתית מנפיקה תעודות כשרות מיוחדות לפסח. המועצה הדתית מזכירה כי לאחר הפסח יש לקנות מוצרי מזון רק בבתי העסק המציגים אישור מכירת חמץ.

ביעור החמץ ברעננה הינו באחריות העירייה ומתבצע במקצועיות וביעילות. יו”ר המועצה הדתית אריה פרידמן מדגיש כי שקיות ניילון ואריזות מזון אינם חמץ ואין לשרוף אותם. פרידמן: “יש להקפיד ולהפריד את שקיות הניילון מהחמץ המבוער ובכך למנוע שריפה של פלסטיק וזיהום אוויר”.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן