ברכות מימין, הסתייגות משמאל: התגובות לבחירתו של סמוטריץ'

תגובות ערות במערכת הפוליטית לבחירתו של בצלאל סמוטריץ' לראשות האיחוד הלאומי. הימין החדש: "איש אידיאולוגיה ועשיה שפיו וליבו שווים". התנועה: "הבחירה ברורה מתמיד, ממשלת סמוטריץ׳ או ממשלה ציונית ודמוקרטית"

חדשות כיפה משה ויסטוך, יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/01/19 20:24 ח בשבט התשעט

ברכות מימין, הסתייגות משמאל: התגובות לבחירתו של סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

המערכת הפוליטית מגיבה לבחירתו של בצלאל סמוטריץ' לראשות האיחוד הלאומי. סמוטריץ' זכה בבחירת המרכז לאחר שגבר על השר אורי אריאל בפער עצום של 83 נגד 40. לאחר בחירתו אמר ל'כיפה': "הציונות הדתית תמשיך להיות דומיננטית במערכת הפוליטית. היא היתה כזו לפני בנט ותהיה כזו גם אחרי".

ממפלגת הימין החדש נמסר: ״אנו מברכים את בצלאל סמוטריץ על בחירתו ליו״ר האיחוד הלאומי. הוא איש אידיאולוגיה ועשיה שפיו וליבו שווים. ‬‫כעת, כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין למען עתיד המדינה ולמען שלמות ארצנו.‬ ‫אנחנו מודים לשר אורי אריאל על שנות פעילות ארוכות שיחקקו בתולדות הציונות״.

יו״ר סיעת התנועה, יואל חסון: ״עכשיו הבחירה ברורה מתמיד, ממשלת סמוטריץ׳ או ממשלה ציונית ודמוקרטית שבה כל האזרחים והאזרחיות שווים בפניי החוק, ממשלה שמקדשת את הסיפוח הזוחל או ממשלה שפועלת למען הסכם מדיני״. 

מפלגת הבית היהודי, אליה צפויה מפלגת האיחוד הלאומי לחבור לאחר הפריימריז, בירכה גם היא את היושב ראש החדש: "מפלגת הבית היהודי מברכת את  ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ על היבחרו ליו״ר האיחוד הלאומי, ומודה לשר אורי אריאל על שירותו ארוך השנים למען עם ישראל ועל שותפות פוריה ומועילה עם המפלגה", והוסיפו, ״עם סיום הליך הרכבת רשימת הבית היהודי לכנסת, אנו מתכוונים לשלב ידיים ולאחד כוחות כך שבע״ה נהיה גורם משפיע ומכריע בכנסת ובממשלה הבאה למען הציונות הדתית בפרט ועם ישראל בכלל.״

יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, הצטרף למברכים: "אנו מקווים שיצטרף למהלך של יצירת בלוק טכני גדול מימין לליכוד".