ברכות ללוחמים לצד דרישות הרתעה מנתניהו: התגובות לחיסולי המחבלים

לאחר שחוסלו המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בברקן ובעפרה, לצד הברכות עלתה דרישה להרוס את בתי המחבלים ולפעול מול חמאס. יוגב: "כעת הזמן להרתיע ולמנוע פיגועים עתידיים". ליברמן: "להפסיק אתהעברת הכסף לרצועה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/18 08:24 ה בטבת התשעט

ברכות ללוחמים לצד דרישות הרתעה מנתניהו: התגובות לחיסולי המחבלים
הריסת בית המחבל, צילום: דובר צה"ל

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (חמישי) לחיסול המחבלים שביצעו את הפיגועים בברקן ובעפרה, אשר בהם נרצחו שלושה ישראלים, ולצד הברכות לכוחות הביטחון היו מי שקראו לממשלה להגביר את פעולות הענישה וההרתעה מול המרצחים.

"אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם", צייץ שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בטוויטר שהוסיף, "ברכות ללוחמי צה"ל, אנשי שירות בטחון כללי ומשטרת ישראל על מבצע מוצלח, בשת"פ בין ארגוני, לחיסול הרוצח מברקן ולכידת המחבלים מפיגוע עופרה. אין פשרות במלחמה בטרור. מי שיאיים על ביטחון ישראל - דמו בראשו".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ציין כי הוא "מצדיע ללוחמי הימ"מ של משטרת ישראל, שיחד עם צה"ל והשב"כ סגרו חשבון הלילה עם המחבל הבזוי שרצח את קים וזיו הי"ד וגם חיסלו את המחבל המעורב בפיגוע הירי בעפרה. 

שכן חדש במליאה. ליברמן במקומו הקודם, בשולחן הממשלה

דורש להגביר את ההרתעה. ליברמן ונתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו, "ידנו הארוכה תגיע לכל מחבל נתעב בכל מקום בו הוא יימצא. זה היה עוד לילה שבו נחשפו אזרחי ישראל לפעילות המבצעית של שוטרי משטרת ישראל הגיבורים, שעומדים על משמר הבטחון יומם ולילה. אני גאה בהם ומצדיע להם. תודה מעומק הלב".

ח"כ מוטי יוגב ביקש גם הוא לחזק את אנשי מערכת הביטחון, "יישר כוחכם על הנחישות לילות כימים, עד שחיסלתם את הרוצח 'מברקן, ופגעתם ועצרתם את הרוצחים מהפיגוע ליד עפרה". לצד זה הוא פנה  לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בדרישה לבצע צעדים נוספים להגברת ההרתעה: "כעת הזמן להרתיע ולמנוע פיגועים עתידיים ככל האפשר. אדוני ראש הממשלה ושר הביטחון, בידך הדבר להרוס את בתי המחבלים הרוצחים במיידית ולחוקק את חוק גירוש המשפחות. זוהי האחריות שלנו, למען ביטחון כולנו".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן צייץ, "ברכות לכוחות הביטחון על חיסול המחבלים השפלים, שביצעו פיגועים מזעזעים. ברור מעבר לכל ספק, שלפחות במקרה אחד מדובר בחוליית החמאס, שהופעלה על-ידי הנהגת החמאס ברצועת עזה". עוד כתב שר הביטחון לשעבר כי הוא " דורש ממשלת ישראל להודיע מיד על הפסקת העברת הכסף והדלקים במימון קטארי לרצועה".