הדיון בכנסת יקבע: ככה יראו קופסאות הסיגריות בישראל?

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת דוד ביטן, תדון השבוע בהצעת החוק שמטרתה שילוב תמונות של נזקי עישון על קופסאות הסיגריות שנמכרות בישראל. האגודה למלחמה בסרטן: "מברכים על הדיון בהצעת החוק החיונית להמשך המאבק בעישון בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 11:22 כה בשבט התשפד

הדיון בכנסת יקבע: ככה יראו קופסאות הסיגריות בישראל?
צילום על חפיסת סיגריות, בקרוב בישראל? אילוסצרציה., צילום: Galexia,Shutterstock

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת דוד ביטן, תדון ביום שלישי הקרוב בהצעת החוק של חברי הכנסת אושר שקלים, ‏אופיר כץ ו‏בועז ביסמוט וניסים ואטורי, שמטרתה שילוב תמונות של נזקי עישון על קופסאות הסיגריות שנמכרות בישראל.

על פי דוח של ארגון הבריאות העולמי משנת 2019, כ-130 מדינות בעולם כבר מחייבות אזהרות גרפיות מצולמות על גבי חפיסות ‏סיגריות. אזהרות אלה כוללות תמונה המתארת את נזקי העישון, בנוסף לאזהרה מילולית.

אזהרה גרפית על סיגריות, ארכיון

אזהרה גרפית על סיגריות, ארכיון צילום: האגודה למלחמה בסרטן

באגודה למלחמה בסרטן מברכים

באגודה למלחמה בסרטן בירכו על המהלך ואמרו: "אנו מברכים על הדיון בהצעת החוק החיונית להמשך המאבק בעישון בישראל וקוראים לחברי ועדת הכלכלה להעביר אותה בדחיפות. זהו מהלך שעשוי לנטרל את המשיכה לעישון ולהפחית את שיעור המעשנים".

עוד הוסיפו באגודה: "תמונה יכולה להעביר מסר חזק ונוקב יותר מטקסט כתוב, כפי שנהוג לומר: 'תמונה שווה אלף מילים'. חשוב מאוד לעשות את החיבור המיידי בין הנזקים הבריאותיים ובין המוצר המסרטן והממית על מנת שהמעשנים יקבלו תזכורת קבועה לסכנה הברורה שיש בו".