מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השאלון שיקבע: אתם סובלים מפוסט טראומה, דיכאון ומצוקה נפשית?

משרד הרווחה, חברת "הייטק למען החברה" וארגון הג'וינט פיתחו שאלון דיגיטלי המסייע באבחון עצמי של מצבי לחץ, מצוקות וחרדה. השאלון נוסח על ידי אנשי מקצוע ממשרדי הרווחה והבריאות ומבוסס על ידע מקצועי ומחקרי ועל שאלונים קודמים ונועד לתת הערכה ראשונית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/01/24 14:51 כג בטבת התשפד

השאלון שיקבע: אתם סובלים מפוסט טראומה, דיכאון ומצוקה נפשית?
בדקו בשאלון, צילום: Sushitsky Sergey,Shutterstock

חברת הילמ"ה (הייטק למען החברה) יחד עם אנשי המקצוע ממשרד הרווחה ומהג'וינט, פיתחו שאלון עצמי שנועד לתת מענה ראשוני ולבדוק עד כמה אתם סובלים מפוסט טראומה, דיכאון ומצוקה נפשית בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, כך שיתייחס לשלל האירועים שקרו החל מאותה השבת.

את השאלון הוחלט לפתח לאור ריבוי מקרים של אזרחים אשר סובלים ממצבי מצוקה רגשית ונפשית, על מנת לתת כלי נוסף לאנשים שחשים שתפקודם נפגע מאז ה-7 באוקטובר ומבקשים לבצע בדיקה ראשונית האם הדבר נובע כתוצאה ממצב טראומתי או מצוקה רגשית, זאת בשאיפה לסייע לאנשים לפנות לקבלת טיפול בשלב מוקדם ככל שניתן.

השאלון, בדקו גם אתם.

השאלון, בדקו גם אתם. צילום: צילום מסך

מיועד גם למי שלא חוו טראומה ישירה

השאלון שפותח נותן הערכה ראשונית של מצבי לחץ וחרדה ועוצמתם ומפנה למענים הטיפוליים הקיימים או נותן המלצות להתמודדות עצמית במקרים הקלים יותר. השאלון עצמו אינו מיועד רק לאלה שחוו טראומה ישירה, והוא פותח ונוסח כך שיתאים לכלל האוכלוסייה.

את השאלון יכול למלא כל אדם מעל גיל 16 באופן אנונימי לחלוטין ואינו מצריך מסירה של פרטים מזהים. השאלות בשאלון מתייחסות למידת החשיפה של האדם לאירועים קשים או לחוויות טראומטיות בהקשר ישיר של המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר או בשל אירוע טראומטי מהעבר שייתכן ומציף את האדם בימים אלה.

השאלון

השאלון צילום: צילום מסמך

השאלון אינו מהווה תחליף להערכה מקצועית של מומחה

לאחר מילוי כל השאלות, תתבצע הערכה ראשונית בדבר קיומם של תסמינים פוסט-טראומטיים ומצוקה נפשית (דכאון או חרדה). עם קבלת תוצאת ההערכה, יקבל ממלא השאלון המלצות מקצועיות שונות בהתאמה למצבו. חשוב להדגיש כי השאלון אינו מהווה תחליף להערכה מקצועית של מומחה אלא נועד לתת הערכה ראשונית ולסייע לממלאי השאלון בהפנייתם למענים מקצועיים הקיימים לפי צורכיהם.

לינק למילוי השאלון: https://howru.co.il/