זה מה שהיה חסר לנו: הנגיף שנמצא במגמת עלייה - יותר משפעת וקורונה

על פי דו"ח הניטור האחרון של תחלואה מנגיפי נשימה בישראל של המרכז הלאומי לבקרת מחלות, נגיף ה-RSV מקדים את השפעת, הוא הדומיננטי כעת, ונמצא במגמת עלייה, במיוחד בבתי החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 23:18 ט בטבת התשפד

זה מה שהיה חסר לנו: הנגיף שנמצא במגמת עלייה - יותר משפעת וקורונה
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דו"ח הניטור האחרון של תחלואה מנגיפי נשימה בישראל (שבוע 50 המסתיים בתאריך 16.12.2023), ושפורסם לפני ימים אחדים על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות (מלב"מ) - ICDC במשרד הבריאות, מראה על עלייה במקרי ההידבקות בנגיף ה-RSV בקרב מאושפזים.

הסיכון העיקרי: בקרב מבוגרים מגיל 65 ואנשים עם מחלות רקע

על פי נתוני הדו"ח, נגיף ה-RSV מקדים את השפעת ואת נגיף הקורונה, הוא הנגיף הדומיננטי כעת בקרב המאושפזים בבתי החולים, ונמצא במגמת עלייה מתמשכת בקרבם. בשבוע הקודם (שבוע 49), דווחו בקרב המאושפזים 7 מקרים חיוביים חיוביים לשפעת, 145 מקרים חדשים חיוביים ל-RSV ו-47 מקרים חדשים חיוביים לנגיף הקורונה.

יש חיסון לנגיף. צילום: Michael Giladi/Flash90

נוכח נתוני התחלואה בשפעת וב-RSV בקרב מבוגרים בשבועות האחרונים, מסרה ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות, המרכז הרפואי "וולפסון": "תחילת עונת החורף מאופיינת תמיד בתחלואה בנגיף ה-RSV, כחודש לאחר מכן בדרך כלל רואים עלייה בתחלואה בשפעת. הפגיעה המשמעותית ביותר היא בקרב מבוגרים מגיל 65, אנשים עם מחלות רקע כרוניות כגון סוכרת, מחלות קרדיווסקולריות, מחלת ריאות וכדומה".

החיסון לנגיף - לא בסל הבריאות

"החידוש השנה הוא שלראשונה קיים חיסון כנגד RSV במבוגרים, שאומנם עדיין לא נמצא בסל הבריאות, אך בדומה לחיסונים הקיימים כנגד שפעת וקורונה, הוא יעיל במניעת סיבוכים, אשפוזים, ואף מוות מ-RSV בקרב אוכלוסיות בסיכון - מבוגרים מעל גיל 60 ובעלי מחלות רקע".