עברו לנוהל ידני: מתקפת סייבר על בית החולים הירושלמי

במשרד הבריאות מעדכנים על חשד לאירוע סייבר בבית החולים כפר שאול - "איתנים", שם עברו הצוותים הרפואיים לנוהל ידני | צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי בודקים את האירוע, הטיפול בחולים נמשך כסדרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 13:23 ד בתשרי התשפד

עברו לנוהל ידני: מתקפת סייבר על בית החולים הירושלמי
"חשד למתקפת סייבר". איתנים, אילוסטרציה, צילום: Flash90

משרד הבריאות מעדכן על חשד לאירוע סייבר בבית החולים כפר שאול "איתנים". בעקבות התקיפה, הודיעו במשרד כי בית החולים עבר לנוהל ידני. עם זאת, הצוותים הרפואיים ממשיכים לטפל במטופלים בבית החולים וזאת במקביל לבדיקה של האירוע על ידי צוות הסייבר במשרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי.

בחודש שעבר: מתקפת סייבר על בית החולים מעייני הישועה

כזכור, מתקפת סייבר שאירעה בחודש שעבר בבית החולים מעייני הישועה גרמה להשבתת מערכות המחשוב המנהלתיות. מאוחר יותר הרשות להגנת הפרטיות הודיעה כי קיים חשש ממשי לדליפת מידע מבית החולים "מעייני הישועה", ובעקבות כך משטרת ישראל הוציאה צו איסור פרסום חמור על חקירת הפרשה.

בית חולים מעייני הישועה, האיום מומש

בית חולים מעייני הישועה, האיום מומש, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ההודעה של הרשות להגנת הפרטיות

בהמשך לאיומים, קבוצת ההאקרים Ragnar Locker פרסמו מסמך, בו הם טענו כי בית החולים לא נענה לפניותיהם. ב"ישראל היום" פורסם כי הקבוצה הצהירה כי תתחיל לפרסם מידע על מטופלים. עוד קודם לכן פרסמה הרשות להגנת הפרטיות הודעה בנושא וכתבה: "קיימת אינדיקציה של ממש לדלף מידע מבית החולים מעייני הישועה. בהמשך לכך, ונוכח פוטנציאל פרסום מידע אישי רגיש של מטופלים, מבהירה הרשות כי קיים איסור לעשות שימוש במידע אישי רפואי של מטופלים, לרבות עצם העתקתו, הפצתו, פרסומו, העברתו לאחר, עיבודו, אגירתו במאגרי מידע אחרים וכיו"ב".