בגלל זיהום בעדשות מגע: זה מה שקרה לקשיש מאשדוד

לאחר שהתלונן על טשטוש בראייתו, בבית החולים אסותא התגלתה דלקת חמורה אצל קשיש - בגלל זיהום במחסנית העדשות שלו. "עדשות מגע יכולות לגרום לזיהומים קשים מאוד שמסכנים את הראייה ואת העין בכלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 11:12 ד בתשרי התשפד

בגלל זיהום בעדשות מגע: זה מה שקרה לקשיש מאשדוד
עדשות מגע, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

גבר בעשור השמיני לחייו שהגיע לבית החולים אסותא באשדוד לפני כחודש, התלונן על כאבים עזים וטשטוש ראיה חמור בעין שמאל. במהלך בדיקת עיניים שנערכה לו, אובחנה ירידה משמעותית בראייתו בעין שמאל, עם תסמינים המעידים על תהליך דלקתי חמור שעלול להתדרדר עד לכדי אובדן ראייה.

אושפז למשך שבועיים בעקבות הזיהום החריף

לאחר שנמצא כי הרכיב עדשות מגע באופן קבוע, ביקשו הרופאים לבחון אם מקור הזיהום הוא במחסנית העדשות ולאחר בדיקות, התגלה כי אכן מחסנית העדשות היא המקור לזיהום וככל הנראה לא טופלה כנדרש תקופה ארוכה. בעקבות הזיהום החריף אושפז האיש למשך שבועיים, לאחריהם המשיך טיפול ביתי של חודשים.

ניתוח עיניים, אילוסטרציה

ניתוח עיניים, אילוסטרציה צילום: shutterstock

ד"ר פני שגב, מנהלת יחידת הקרנית והעדשה בבית החולים אסותא הדגישה את חשיבות חיטוי עדשות המגע: "זה המקום להעלות את המודעות להרכבת עדשות מגע בצורה בטוחה תוך הקפדה על היגיינה של עדשות המגע, תמיסות חומרי הניקוי והמחסנית שלהן. במידה וקיים גירוי עיני יש להימנע מהרכבת עדשות המגע ולפנות מיד לבדיקת עיניים, מאחר ועדשות מגע יכולות לגרום לזיהומים קשים מאוד שמסכנים את הראייה ואת העין בכלל".