שיתוף פעולה מרגש חוצה יבשות: "ידידות עם בני גילם מישראל"

חמישה ילדים סוכרתיים מאזרבייג'ן הגיעו לקחת חלק בקייטנת הקיץ של האגודה, שגריר אזרבייג'ן בישראל, מוכתר ממדוב: "פעילות חשובה, מרגשת ומעצימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 17:04 כח באב התשפג

שיתוף פעולה מרגש חוצה יבשות: "ידידות עם בני גילם מישראל"
שגריר אזרבייג'ן בישראל עם חולצת מחנה הקיץ של האגודה לסוכרת נעורים, צילום: האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1)

האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל מקיימת מדי קיץ, מזה למעלה כ-30 שנה, מחנות קיץ רפואיים לילדים עם סוכרת סוג 1 בגילאים 10 עד 18. פרויקט מחנות הקיץ, הינו פרויקט ייחודי המהווה אבן דרך בהתמודדות עם הטיפול במחלה. לאורך השנים, אלפי ילדים ובני נוער זכו לחוויה מעצימה זו, אשר שינתה את תפיסת המחלה בקרבם, השפיעה ועיצבה את דרך התמודדותם עם הסוכרת, לכל חייהם. המחנות מציעים לילדים סביבה בטוחה, מכילה ומקבלת, בה כולם "מדברים" באותה שפה. לצד החוויות, הטיולים והפעילויות המהנות, הילדים ובני הנוער רוכשים ידע וכלים להתנהלות נכונה עם המחלה, לטיפול והתמודדות עם היום יום בכל היבטי הטיפול וזאת במטרה להפוך למבוגרים עצמאיים הלוקחים אחריות מלאה על הטיפול במחלתם. במסגרת המחנה לומדים הילדים הצעירים להתחבר לבד למשאבות האינסולין ומדי הסוכר הרציפים, להזריק אינסולין, לטפל בעצמם באופן מיטבי במקרים של ירידה/עליה חדה בערכי הסוכר, לספור פחמימות במזון שהם אוכלים ועוד.

מקור משמעותי לעידוד ותמיכה

השנה, מתקיים שיתוף פעולה מרגש בין האגודה לסוכרת נעורים ואזרבייג'ן, כאשר חמישה ילדים בגילאי חטיבה, המאובחנים עם סכרת סוג 1, הגיעו לקחת חלק במחנה הקיץ של האגודה לסוכרת נעורים בישראל. שיתוף הפעולה המרגש התקיים בעזרת אביחי סטולרו, בעלים של חברת AS holdings, אשר עובד שנים רבות עם אזרבייג’ן יחד עם רותי רובין-גרוס סמנכ"ל אסטרטגיה ופרויקטים מיוחדים, יחד עם השגריר הישראלי, מר ג׳ורג׳ דיק והשגריר האזרי בישראל מר מוכתר ממדוב.

מחנה הקיץ של האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1), מתקיים בשלושה מחזורים: יסודי, חטיבה ותיכון. משך כל מחזור הינו חמישה ימים, בתנאי פנימייה עם לווי של צוותים רפואיים 24/7. המחנה מהווה כר פורה ליצירת חברויות נפש בין הילדים, ואלו נמשכות לאורך שנים ומהוות עבור הסוכרתיים מקור משמעותי לעידוד, תמיכה והבנה הדדית. המחנה מתקיים בזכות צוות מתנדבים מסור, הכולל – רופאים, אחיות, דיאטניות, עובדות סוציאליות, מומחים בסוכרת מכל בתי החולים וקופות החולים בארץ, ומדריכים סוכרתיים בוגרי האגודה.

שגריר אזרבייג

שגריר אזרבייג'ן בישראל עם חולצת מחנה הקיץ של האגודה לסוכרת נעורים צילום: האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1)

מנכ"לית האגודה לסוכרת נעורים, אפרת טיש ציינה: "פרויקט מחנה הקיץ הינו פרויקט ייחודי המתקיים בזכות המתנדבים הרבים הן של צוותים רפואיים והן של המדריכים שכולם סוכרתיים בוגרים מעוררי השראה. לטיפול המיטבי בסוכרת סוג 1 היבטים רבים, ההזדמנות להיות עם קבוצת השווים הינה חוויה המשפיעה על ההיבטים הרפואיים בטיפול, הרגשיים והחברתיים. שיתוף הפעולה השנה וההזדמנות לשלב במחנה ילדים ובני נוער מאזרבייג'ן הינו ייחודי ומרגש במיוחד. ללא ספק המפגש של הילדים ממדינות שונות שהטיפול ואפשרויות הטיפול בהן אחרות, יוביל וישפיע לאורך שנים. למידתם של הצוותים הרפואיים השונים, במסגרת אינטנסיבית שכזו, הינה משמעותית ואנו בטוחים שזה יוביל לשותפות ארוכה וקידום הטיפול בסוכרת סוג 1.

שגריר אזרבייג'ן בישראל, מר מוכתר ממדוב ציין: "אנו שמחים מאוד לראות את היחסים בין אזרבייג'ן וישראל מתפתחים בכל המישורים, כולל החברה האזרחית. שיתוף הפעולה החשוב והמרגש עם האגודה לסוכרת נעורים, באמצעות חילופי ילדים וצעירים הוא דוגמה מצוינת ליצירת קשרים משמעותיים בין האנשים שלנו. אני מאמין שהשתתפותם של צעירים אזרבייג'נים במחנה הקיץ של האגודה, לא רק תעזור להם להתמודד טוב יותר עם מצבם הרפואי, אלא גם תיצור ידידות עם בני גילם הישראלים ותתרום לחיזוק היחסים בין אנשים. בנוסף, אני מאמין שפעילות חשובה ומעצימה זו, לצעירים בתקופת הקיץ, בוודאי תניע אותם להיות פעילים יותר ותעזור בהעלאת המודעות לסוכרת מסוג 1".