145,000 שקלים: הפיצוי שתקבל ד"ר שרון אלרעי פרייס

זכתב במשפט: בעקבות פרסומים שקריים על ראש שירות בריאות הציבור ברשתות החברתיות, שכללו מידע כוזב עליה ועל משפחתה - ד"ר אלרעי תקבל פיצויי משמעותי: "אחרי שנתיים של רדיפה אישית הצדק יצא לאור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 19:14 כ בתמוז התשפג

145,000 שקלים: הפיצוי שתקבל ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי-פרייס, צילום: משרד הבריאות

בית משפט השלום בבת-ים קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי יוספה ברק טמיר פרסמה פרסומיים שקריים אודות ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ועל בני משפחתה, במטרה לפגוע בשמה הטוב ולערער את אמון הציבור בפועלה. בית המשפט פסק כי טמיר תפצה את ד"ר אלרעי-פרייס בסכום של כ-145,000שקלים וכן תשלם את הוצאות התביעה. כמו כן הוציא בית המשפט צו קבוע האוסר על הנאשמת לפרסם פרסומים כוזבים בעלי אופי דומה ומורה לה להסיר את הפרסומים בגינם נתבעה.

התביעה עסקה בשורת פרסומים (כ-12 במספר) אותם פרסמה הנאשמת בחשבונותיה ברשתות החברתיות אודות אלרעי-פרייס, בין דצמבר 2021 לינואר 2022, פרסומים אלו היו חלק ממסכת פרסומים ענפה אותה פרסמה הנתבעת ביחס לראש שירותי בריאות הציבור ולמשפחתה במטרה מכוונת לפגוע בה עקב תפקידה הציבורי. בין היתר פרסמה הנאשמת כי ילדיה של אלרעי-פרייס אינם מחוסנים, זאת תוך ציון פרטים אישיים של הקטינים ושימוש בכינויים שמטרתם ביזוי בני המשפחה.

שרון אלרעי פרייס

שרון אלרעי פרייס, בימי הקורונה צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

"נשקה היה המקלדת, לשונה המושחזת ודמיונה הפורה"

בית המשפט קיבל את טענות הפרקליטות וקבע כי רצף הפרסומים נועד לפגוע בראש שירותי בריאות הציבור, ביושרתה ובמקצועיותה, וקבע כי הנתבעת עשתה שימוש בטקטיקה של "הפצצת" המרחב הווירטואלי בפרסומים חוזרים ונשנים אודות התובעת, שנפרסו על פני חודשים. "נשקה היה המקלדת, לשונה המושחזת ודמיונה הפורה, אשר לא דקדק בעובדות ולא טרח לבחון אותן לאשורן בטרם הפרסום". כמו  כן לקח ביהמ"ש בחשבון את הפצת שמו של בנה הקטין של ראש שירותי בריאות הציבור ברבים תוך פגיעה בפרטיותו.

השופטת אופיר קבעה כי לנתבעת לא עומדת הגנת תום לב, שכן: "אין מדובר בביקורת עניינית, אלא בפרסומים המופנים כמעט כולם כלפי התובעת באופן אישי, תוך הפצת עובדות כזב בנוגע לחיסון ילדיה, הפצת ספקולציות וקונספירציות בנוגע למעורבותה לכאורה של התובעת בניגוד עניינים שאין להם כל עיגון עובדתי והנתבעת לא טרחה לבחון באם עיגון עובדתי זה קיים".

משרד הבריאות

משרד הבריאות צילום: Ranbar, CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

"אחרי שנתיים של רדיפה אישית הצדק יצא לאור"

בהמשך לאמור, נפסק לטובת אלרעי פרייס פיצוי בגובה כ-145,000 שקלים, המהווה את כפל הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק וכן תשלום הוצאות המשפט. בנוסף, הוצא צו קבוע האוסר על הנתבעת לפרסם פרסומים כוזבים הנוגעים למצבו החיסוני שלבנה של ד"ר אלרעי-פרייס, אוסר את פרסומם של הפרסומים שהוזכרו בתביעה ומורה לנתבעת להסיר אותם מחשבונותיה. את ד"ר אלרעי-פרייס ייצגה עו"ד דקלה בללתי מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי).
 
מהפרקליטות נמסר בתגובה לפסק הדין: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט אשר קיבל את טענותינו ועמד על ההבדל שבין העברת ביקורת לגיטימית לבין השתלחות והשמצות חסרות בסיס עובדתי". ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה כי, "אחרי שנתיים של רדיפה אישית, כפייתית, שלי, של בעלי ושל ילדי הקטינים תוך הפצת שקרים בלתי נתפסים, הצדק סוף סוף יצא לאור. תודה למשפחה שלי, ובעיקר לבעלי, שמזכירים לי כל יום מה חשוב".