"לא מצליחים להגיע לשירותים": עשרות חיילים לקו בהרעלת מזון

עשרות לוחמים בחטיבת הנח"ל סובלים משלשולים קשים ומכאבי בטן עזים לאחר שאכלו מקולקל בחדר האוכל בבא"ח | דובר צה"ל: "פועלים כל העת על מנת לדאוג לרווחת חייליו ומתחקר כל אירוע מסוג זו לעומקו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 12:04 א בסיון התשפג

"לא מצליחים להגיע לשירותים": עשרות חיילים לקו בהרעלת מזון
צילום: Liba Farkash/Flash90

כ-70 חיילים בבסיס האימונים של החטיבתי של הנח"ל לקו בסוף השבוע האחרון בהרעלת מזון קשה, כך פורסם בחדשות 12. לטענתם של החיילים, הם לקו בהרעלת מזון לאחר שאכלו אוכל מקולקל בארוחת שישי בבסיס. 

הלוחמים סובלים משלשולים קשים וכאבי בטן עזים. בני המשפחה שעודכנו במצב מאשימים את צה"ל במצב  "מדוע הצבא החזק במזרח התיכון לא מסוגל להעניק ללוחמים אוכל מזין, טעים ושאינו מקולקל? חיילים לא מצליחים להגיע לשירותים, כי 'בורח להם' והם  נפלו אחד אחרי השני".

"פועלים כל העת על מנת לדאוג לרווחת חייליו ומתחקר כל אירוע מסוג זו לעומקו"

על פי הדיווח, מדובר במקרה שני של אוכל מקולקל בבסיס. לפני כחודש, במהלך ארוחת שישי אחרי שמספר צוותים חזרו מאימון בשטח בו במשך שבוע אכלו רק מנות קרב, המפקדים שלהם הפסיקו את הארוחה לאחר שהתגלה כי העוף מקולקל. בעקבות זאת, נאלצו החיילים לאכול רק אורז.

חדר אוכל בבסיס צה"ל, ימלאו משוב

למצולמים אין קשר לכתבה. חדר אוכל בבסיס צה"ל צילום: Photo by Yaakov Naumi/Flash90

בדובר צה"ל נמסר כי החיילים קיבלו מענה רפואי בהתאם למצבם וכי הם נשלחו למנוחה בחדריהם. "הבעיה מוכרת למפקדים הבכירים והיא תטופל באופן מקיף ומערכתי. בשנה האחרונה בוצעו מספר רב של ביקורות בבא"ח נח"ל, מהן הופקו לקחים שונים בתחום המזון והרפואה ביחידה. בעקבות האירוע האחרון, יבוצעו ביקורות נוספות והטיפול יימשך. צה"ל פועל כל העת על מנת לדאוג לרווחת חייליו ומתחקר כל אירוע מסוג זו לעומקו".