משרד הבריאות מזהיר: המוצר מטעה ומסוכן

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני הטעייה בפרסום: המוצר "Librette", המכיל נוזל אידוי שמשמש סיגריות אלקטרוניות - המוצר אינו מסייע לגמילה מעישון או להפחתת נזקיו, ויש להימנע מהשימוש בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 12:29 ג באייר התשפג

משרד הבריאות מזהיר: המוצר מטעה ומסוכן
סכנה בנוזל האידוי, צילום: shutterstock

בעקבות פניות לוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסומי בריאות, טכנולוגיות רפואיות ומקצועות הרפואה בנוגע לפרסומים של המוצר " Libirette", המכיל נוזל אידוי שמשמש סיגריות אלקטרוניות, משרד הבריאות מזהיר את הציבור כי המוצר לא מאושר כתרופה, אין כל עדות שהוא מסייע לגמילה מעישון או להפחתת נזקיו, ויש להימנע מהשימוש בו.

בפרסומי המוצר ברשתות החברתיות מופיע מצג מטעה וכוזב

בפרסומי המוצר ברשתות החברתיות מופיע מצג מטעה וכוזב לפיו מדובר בנוזל המנקה את הריאות וברישיון משרד הבריאות. יובהר כי למוצר אין רישיון ממשרד הבריאות. ככלל, רישיונות למוצרי אידוי ושאיפת טבק לא ניתנים על ידי משרד הבריאות וכל פרסום למוצרים שבו נטען כי הם קיבלו רישיון מהמשרד הוא פרסום כוזב המטעה את הציבור.

יש לציין כי אופן השיווק והפרסום של מוצרי אידוי אלו כפוף להוראות החוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק וכן האיסור הכללי לפי חוק הגנת הצרכן בנוגע להטעיה בפרסום. משרד הבריאות מדגיש כי יש להימנע מכלל מוצרי העישון וכמו כל הרגל רע ומזיק לבריאות – הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן, היא לא להתחיל בכלל. 

צילום: shutterstock

משרד הבריאות: כך מומלץ להיגמל מעישון 

מומלץ להיגמל מעישון בעזרת השירותים שמוצעים ונמצאים בסל הבריאות באמצעות המוקד הטלפוני הלאומי מעישון של משרד הבריאות (6800*) ומוקדי הגמילה בקופות החולים. לפי נתוני משרד הבריאות, מאז הקמת המוקד הטלפוני הלאומי לגמילה מעישון בפברואר 2020 ועד סוף שנת 2021, ליווה המוקד כ-3,000 מתייעצים ונגמלים. 

משרד הבריאות פונה לכל מי שנתקל בפרסום מטעה, שגוי ו\או מסכן חיים, לפנות לוועדה המייעצת לבריאות הטעיית הציבור במשרד הבריאות או למוקד קול הבריאות (5400*).