בשורה לירושלמים: אחרי שלושים שנה - המפגע הסביבתי הוסר

במשך שנים רבות עמד דוכן מפעל הפיס באמצע המדרכה ברחוב הירושלמי ומלבד הסכנה להולכי הרגל, הפך למפגע סביבתי. אחרי מאבק ממושך הסירה את העירייה את המפגע ותושבי הרחוב נושמים לרווחה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/01/23 17:06 ח בשבט התשפג

בשורה לירושלמים: אחרי שלושים שנה - המפגע הסביבתי הוסר
דוכן מפעל הפיס. אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/Flash90

דוכן הרפאים הוסר: כבר שנים שתושבים במרכז העיר ירושלים מתלוננים על דוכן מפעל הפיס שעמד על המדרכה הצרה ברחוב יפו פינת מוריה. הדוכן אמנם שם כבר שנים, אבל המפגע שיצר גרם למפגע תברואתי ותחבורתי יחדיו. העיתונאית יפעת גליק, מגישת "הזמן הירוק" ב"כאן חדשות" פרסמה כתבה בנושא והיום (ב') שיתפה בחשבון הטוויטר שלה כי המפגע הוסר.

הכתבה שהעלתה גליק בנושא ב"כאן חדשות":

הפך גם למפגע תברואתי

בכתבה שפרסמה בתחילת החודש, היא צילמה את מקום המפגע וביקשה תגובה לכך מהעיריה, האחד מבעלי העסקים במקום הסביר כי הבעיה היא לא רק בכך שהדוכן השומם חוסם את כל המדרכה אלא שהאזור הפך למסריח לאחר שאנשים רבים ניצלו אותו על מנת להטיל את מימיהם במקום, מה שהפך אותו גם למפגע תברואתי.

יפעת גליק, המדרכה חזרה לציבור

יפעת גליק, המדרכה חזרה לציבור צילום: אסף שוסטרCC BY-SA 3.0

"המדרכה חוזרת לציבור"

גליק כתבה: "יש רגעים שבשבילם שווה הכל. הלילה פירקו את דוכן הרפאים של מפעל הפיס בירושלים, שחסם לתושבים את המדרכה במשך שנים והפך למפגע סביבתי". היא הודתה גם לחבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, אותו שיתפה בנושא והוא למעשה פעל מאחורי הקלעים להסרת המפגע. גליק סיכמה: "עכשיו המדרכה חוזרת לציבור"