ברוך דיין האמת: חברת הכנסת לשעבר טובה אילן הלכה לעולמה

אילן, שהלכה לעולמה בגיל 89, שימשה כמזכ"לית משותפת בתנועת הנוער בני עקיבא, מייסדת מרכז הרצוג של הקיבוץ הדתי וחברת כנסת מטעם סיעת מימד בכנסת ה-16

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/19 10:43 יב באדר ב'

ברוך דיין האמת: חברת הכנסת לשעבר טובה אילן הלכה לעולמה
טובה אילן זכרה לברכה, צילום: דוברות הקיבוץ הדתי

חברת הכנסת לשעבר, מייסדת מרכז הרצוג ומעמודי התווך של תנועת הקיבוץ הדתי-  טובה אילן נפטרה הלילה בגיל 89. 

אילן זכתה לאורך השנים בפרסים שונים, כגון 'פרס לחינוך יהודי ע"ש ש. ליברמן', פרס קרן 'אבי-חי' בישראל. כמו כן הדליקה משואה  ביום העצמאות בגין פעילותה לקידום ההבנה והסובלנות בין חלקי העם. 

אמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי הביע צער על פטירתה של אילן שהיתה דמות בולטת בתנועת הקיבוץ הדתי : "פטירתה של טובה אילן, מותירה אותנו – חברי תנועת הקיבוץ הדתי בתחושת צער גדול. הליכתה מן העולם היא אבדה גדולה לתנועה ולעם ישראל כולו. 

פורת הוסיף: טובה היתה ראשית לכל אישה יקרה וכשמה- טובת עין וחכמת לב. קצרה היריעה מלתאר את פועלה הרב והמשמעותי לאורך השנים: המייסדת והנשיאה של 'מרכז יעקב הרצוג ללימודי יהדות' שבקיבוץ עין צורים ; חברת כנסת מטעם 'העבודה-מימד' ; לוחמת נחושה ואמיצה למען זכויות נשים  ובין מייסדות ארגון 'קולך', מזכ"לית משותפת של תנועת בני עקיבא ועוד ועוד...

תנועת נאמני תורה ועבודה ספדה לאילן: "אשת חינוך, פעילה ומנהיגה אשר שימשה בין היתר כמזכ"לית משותפת של תנועת בני עקיבא, כמייסדת מרכז הרצוג של הקיבוץ הדתי וכחברת כנסת. טובה היתה שייכת לדור המייסדים של נאמני תורה ועבודה וקידמה בנועם ובמאור פנים את ערכיה.

הרב מיכאל מלכיאור נשיא רשת מיתרים ושר לשעבר מטעם מפלגת מימד. כיהן יחד עם טובה בכנסת: "טובה היא הייתה כל מה שהציונות הדתית חלמה להיות. היא הייתה מנהיגה שלא חיפשה מנהיגות, היא הייתה מחנכת, אוהבת אדם, נושאת חן בעיני כל רואיה. טובה הייתה ממייסדי תנועת מימד, חברת כנסת מטעמנו. טובה הייתה מורה שלי ושל דורות של תלמידים בפריפריה ובציונות הדתית"

הלוויתה תתקיים היום, יום שלישי, י"ב אדר, בשעה 15:45 בקיבוץ עין צורים.