בקריית נטפים לא יפתחו את שנת הלימודים

יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים הורי הישוב בשומרון החליטו לפצוח בשביתה כיוון שטרם סודרה הסעה לילדי בית הספר היסודי.

חדשות כיפה מירב כהן 31/08/18 11:08 כ באלול התשעח

בקריית נטפים לא יפתחו את שנת הלימודים
בית ספר, צילום: shutterstock

הורי התלמידים בישוב קרית נטפים בשומרון, הודיע כי לא יפתחו את שנת הלימודים אם נושא ההסעות לא יוסדר. 

שנת הלימודים עתידה להיפתח בעוד יומיים אך הורי הישוב בשומרון מאיימים בשביתה. בישוב ישנם כ-40 תלמידים שלומדים בבית הספר התורני בקדומים. הכלל המועצה היא כי תלמידי הישוב צריכים ללמוד בית הספר המשויך לישוב. אולם בית הספר הזה הוא מעורב. הורים רבים אינם חפצים לשלוח את ילדיהם לשם אלא לחינוך עם צביון תורני. לשם כך שולחים ההורים את ילדיהם לבית הספר בקרני ומרון במרחק ל חצי שעה נסיעה. מכיון שההורים לא שולחים את ילדיהם לבית הספר ה'מקורי' הם אינם זכאים להסעה מסודרת.  

בשנים האחרונות המועצה נתנה פתרונות רבים לבעיית ההסעות החל מתרומות פרטיות שגייס מנהל בית הספר ועד טרמפים לתלמידים, וכלה במעבר בין ישובים שונים, דבר שהגדיל את משך הנסיעה בעוד כשעה לפחות. עתה לא ניתן פתרון כלל ומצופה מההורים להתארגן על פתרונות יצירתיים כיוון שמערך הסעות התלמידים עוד לא הוסדר. 

הורי הישוב קצו בפתרונות הללו וטוענים כי ישנם יותר מ-40 תלמידים נוסעים מהישוב לבית הספר. "זה לא ייתכן שם לא יקבלו הסעות כמו שאר התלמידים ונושא ההסעה 'ייפול' על ההורים". בשיחה ל'כיפה' טען נריה כהן נציג ההורים כי הם פנו לכל הגורמים הרלוונטיים אולם עד כה לא נמצא פתרון. 

"מתארגנת צעדה של ההורים מהישוב לקרני שומרון שמתואמת עם המשטרה להפגנת כוח." כך כהן בדבריו. "לא נתפשר על חינוך ילדינו  אך לא ייתכן כי לא ימצא פתרון להסעה". כהן טען כי נראה שהמועצה אכן מגויסת לטובת הנושא ושלחה מכתב למשרד החינוך עם בקשה לעזרה. אולם טרם נמצא פתרון. כהן אמר שבשיחה שקיים עם ראש המועצה בנושא, אמר לו האחרון כי בחודש הראשון לא תהיה הסעה כי מערך ההסעות מתגבש התקופה זו.     

נריה כהן הכריז על פתיחת השביתה: "לא נפגע בילדי כיתות א' וההורים ייקחו אותם עצמאית לבי"ס. אולם שאר תלמידי היסודי יישארו בבית עד למתן מענה הולם." 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן