בקריאה ראשונה: אירועי ספורט משמעותיים ישודרו בערוצים פתוחים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של שר התקשורת קרא המחייב את ערוצי התקשורת המובילים לשדר אירועי ספורט חשובים. ח"כ מיכאלי תקפה את השר: "החוק הוא בשורה קשה לספורטאיות בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/18 08:23 כח בחשון התשעט

בקריאה ראשונה: אירועי ספורט משמעותיים ישודרו בערוצים פתוחים
רק לגברים?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק של שר התקשורת איוב קרא, ותחייב ערוצי תקשורת חינמיים לשדר משחקי ספורט משמעותיים 

כדי להבטיח נגישות הציבור אל שידור אירוע הספורט רבי חשיבות, עברה הצעת חוק בקריאה ראשונה בכנסת שתכפה על הערוצים המובילים לשדר אירועי ספורט של משחקי כדורגל וכדורסל במסגרת לוח השידורים שלהם. הפרת ההוראות תגרור הטלת קנס בסכום של 100,000 ₪

לאורך השנים, הלך והתרחב מגוון תוכני הספורט הניתנים לצפייה, אך רובם משודרים בערוצי הכבלים והלוויין, שצפייה בהם כרוכה בתשלום דמי מנוי גבוה. התיקון המוצע, מבקש לזהות תוכני ספורט משמעותיים בענפי הספורט כדורגל וכדורסל, אשר המציאות מלמדת כי ככלל, הביקוש לצפייה בהם נרחב וקבוע, ולקבוע הוראות שנועדו להבטיח את נגישות כלל הציבור אליהם חינם. 

חברת הכנסת מרב מיכאלי (מחנ"צ) התרעמה על הצעת החוק של שר התקשורת קרא: "החוק הוא בשורה קשה לספורטאיות בישראל ולנשים בכלל. איך אתה מעז להניח על שולחן הכנסת חוק שכתוב בו מפורשות שמשחק משמעותי הוא רק משחק של גברים?"