בקרוב: תקנות חדשות לחוק 'הנכבה'

שרת התרבות מירי רגב ושר האוצר משה כחלון החליטו לקדם במשותף תיקון לחוק התרבות והאמנות שימנע תקציבים מגופים נתמכים החותרים תחת ערכי המדינה וסמליה. ח"כ יוסי יונה: "נפעל כדי להביא את החוק היחצ״ני הזה לקבורת חמור"

חדשות כיפה גלעד כהן 20/09/18 16:38 יא בתשרי התשעט

בקרוב: תקנות חדשות לחוק 'הנכבה'
השרה מירי רגב, צילום: הדס פרוש פלאש 90

שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר האוצר משה כחלון הציגו היום (ה') את התיקון לחוק התרבות והאמנות ואמרו: "זה לא ראוי ולא נכון שהמדינה תממן קבוצות קיצוניות החותרות תחת מדינת ישראל וחיילי צה"ל"

החלטת השרים לקדם את החקיקה התקבלה לאחר שהתברר כי הכלים שמעמיד חוק יסודות התקציב, אינם מאפשרים טיפול הולם ומידתי בתופעה וכי החוק הקיים כיום אינו יותר מאשר אות מתה חסרת משמעות ואשר אינה ניתנת לאכיפה. הצעת החוק המשותפת מועלית כתזכיר ותובא לאישור ועדת השרים לחקיקה במהלך חודש אוקטובר.

השרים רגב וכחלון מסרו: "במדינת ישראל יש חופש אמנותי, אך אין את החופש לנצל את כספי הציבור כדי לפגוע בערכי המדינה וסמליה. מטרת החוק לתת כלים לגופים המוסמכים כדי למנוע פגיעה בערכי היסוד של המדינה. חופש הביטוי הינו ערך ראוי חשוב אך לדמוקרטיה יש את הזכות להגן על עצמה. 
בישראל יש אומנים מהשורה הראשונה בעולם שמביאים כבוד למדינה וגאווה לכולנו, אך ישנה גם קבוצה קטנה וקיצונית שלא מחמיצה הזדמנות להסית נגד מדינת ישראל וצה"ל. זה לא ראוי ולא נכון שהמדינה תממן את הקבוצה הזאת"

אחמד טיבי ומוחמד בכרי, יוצר הסרט ג

אחמד טיבי ומוחמד בכרי, יוצר הסרט ג'נין ג'ניןצילום: פלאש 90

השרים החליטו לקדם במשותף תיקון לחוק התרבות והאמנות שימנע תקציבים מגופים נתמכים החותרים תחת ערכי המדינה וסמליה, בהתאם לסעיפים המופיעים בסעיף 3ב' לחוק יסודות התקציב - 'חוקי הנכבה'. חוק הנכבה" שהתקבל כזכור ב-22 במרס 2011, מסמיך את שר האוצר לקצץ פי שלושה מההוצאות שהמדינה ממנת או מעניקה כתמיכה למוסד או לארגון, אם זה מקיים פעילות אשר דוחה את קיומה של ישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית" או "מציין את יום העצמאות או את יום הקמת המדינה כיום אבל".

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' שמלווה שנים את המאבק ושלח קרוב למאה מכתבי תלונה  ברך על כך ומסר אני בטוח שהעברת הסמכויות תגרום לשינוי והפסקת המימון לתמיכה בהסתה וחרם בחסות תרבות ואמנות

ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני הגיב על היוזמה של השרים בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "כמו שהנחליאלי והחצב מבשרים את בוא הסתיו כך גם חוקי הצנזורה, שמירי רגב מעתיקה ממשטרים אפלים, מבשרים על בואה של שנת הפריימריס. נפעל כדי להביא את החוק היחצ״ני הזה לקבורת חמור"