בקרוב: בנייה גם בעיר דוד

חוק "גנים לאומיים" שיאפשר בין היתר בנייה בעיר דוד עבר הערב בועדת הפנים של הכנסת בהכנה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. ח"כ בצלאל סמוטריץ': "נמשיך לבנות את ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/18 20:51 ז בכסלו התשעט

בקרוב: בנייה גם בעיר דוד
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

חוק "גנים לאומיים" עבר הערב (ה') בועדת הפנים בהכנה להצבעה במליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. החוק יאפשר בנייה גם בעיר דוד. ח"כ בצלאל סמוטריץ': "נמשיך לבנות את ירושלים, לחשוף ולשמר את השורשים היהודיים העתיקים בני אלפי השנים."

על-פי החוק תתאפשר תכנית למגורים בתחום שכונת מגורים קיימת בגן לאומי כשעיקר השטח המיועד לשכונת המגורים מוגדר כשמור לחפירות ארכיאולוגיות. בתכנית ניתן משקל הולם לשמירה על הערכים ההיסטוריים, הנופיים והארכיאולוגיים שבגן הלאומי ולהנגשתו של הגן הלאומי לציבור. אין בחוק זה להפוך את הגן הלאומי לאתר בנייה אלא תוגש באישור הרשות וכן באישור השר לאחר שקבע, בהתייעצות עם המועצה, כי גריעת שטח שכונת המגורים, כולו או חלקו, תפגע מהותית בתכלית הגן הלאומי.כמו כן, לא תופקד תכנית אלא באישור הרשות ולא תאושר אלא באישור. 

על פי החוק, הגן הלאומי משמש להנצחת ערכים ארכיאולוגיים הנמצאים בחלקם בתת־הקרקע מתחת לשכונת המגורים, ולפי התכנית החלה ערב תחילתו של חוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי תכנית למגורים בתחום שכונת מגורים קיימת בגן לאומ עיקר השטח המיועד לשכונת המגורים מוגדר כשמור לחפירות ארכיאולוגיות.

מי שהתנגד לחוק מלבד חברי הכנסת הערבים היה ח"כ מיקי לוי מ"יש עתיד". ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הצבעתו של ח"כ לוי ואמר: "אשכרה מיקי לוי מצביע נגד. עם הערבים. אבל אל דאגה, יש לנו רוב והעברנו. נמשיך לבנות את ירושלים, לחשוף ולשמר את השורשים היהודיים העתיקים בני אלפי השנים שם, לתפארת מדינת ישראל. על אפם וחמתם של מיקי לוי ו'יש עתיד'."