"בקדנציה הבאה אני רוצה להיות שרת החינוך"

תוקפת את בנט ושקד על ריסוק הציונות הדתית, מנסה לשכנע את הציבור הדתי לאומי להצביע לליכוד, מסבירה מדוע לא כל כך התאכזבה מכך שלא מונתה לשרה ומתייחסת ליום שאחרי נתניהו. סגנית השר ציפי חוטובלי מוכנה למערכת הבחירות

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/01/19 15:39 כה בטבת התשעט

"בקדנציה הבאה אני רוצה להיות שרת החינוך"
מאשימה את בנט ושקד בריסוק הציונות הדתית. חוטובלי, צילום: פלאש 90

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי מהליכוד, כבר עמוק בתוך מערכת הבחירות לקראת הכנסת הבאה. בראיון ל'כיפה' היא התייחסה היום (רביעי) למפץ הימני דתי של מפלגת הימין החדש, לאפשרות שראש הממשלה יתפטר בעקבות הגשת כתב אישום ולשאלה האם תתמודד על ראשות הממשלה לאחר עידן נתניהו.

מה הסיבה שחודש לאחר שראש הממשלה לחץ על הבית היהודי לא לפרוש מהממשלה, פתאום הוא החליט ללכת לבחירות?

"זה פשוט מאוד. יאיר לפיד נסוג מהתמיכה בחוק הגיוס, ובעקבות איום הסיעות החרדיות שאמרו שהם יפרשו מהממשלה, ברמה המעשית לא היה ניתן להמשיך ולקיים את הקואליציה. בכלל, לא צריך להסתכל על זה מהזווית של הקדמת הבחירות, מכיוון שאנחנו מגיעים לציבור אחרי ארבע שנים של עשיה, כך שזה לא ממש בחירות מוקדמות".

אתם חוששים מהמפלגה החדשה של שקד ובנט?

"בסקרים הליכוד לא ניזוק מהקמת הימין החדש. מי שמתרסק זו הבית היהודי והציונות הדתית שאין לה כמעט בית פוליטי, ואני קוראת לכל החברים שלי בציונות הדתית לעשות את מה שעשיתי כבר לפני עשור וזה להצטרף לליכוד".

נפתלי בנט ואיילת שקד ראשי "הימין החדש"

בזבוז קול? נפתלי בנט ואיילת שקדצילום: יוסי זליגר פלאש 90

בימים האחרונים תקפו רבים מחברי הליכוד את נפתלי בנט ואיילת שקד על שהקימו מפלגת ימין חדשה וטענו כי מדובר בחיקוי למפלגת השלטון. גם חוטובלי הצטרפה למתקפה וטענה כי שני שרי הבית היהודים לשעבר אחראיים לריסוק מפלגתם עד לא מזמן ומסכנים את שלטון הימין.

"כולם יודעים", היא ציינה, "שבנט ושקד לא הקימו את המפלגה לטווח ארוך. הם מצאו להם עוד חניה לטווח ביניים. מדובר במפלגת לוויין. יש ערך למפלגות ותיקות עם שורשים וכל הטרנד של מפלגות האווירה יתנפץ. מדובר במפלגה שמהווה חיקוי לליכוד. בסוף נמצא את עצמנו עם מעט מאוד אפשרויות להקים ממשלת ימין. יתכן שבגלל המהלך של בנט ושקד נמצא את עצמנו בלית ברירה עם ממשלת אחדות. כל הפגיעה בציונות הדתית, ובגוש הימין זה על אחריותם. זה מעשה שהציונות הדתית לא תסלח עליו ומי שמחפש בציבור הדתי לאומי בית פוליטי חדש יכול למצוא אותו בליכוד".

את מאשימה את שקד ובנט בריסוק הבית היהודי, אבל את את עושה מעשה דומה כשאת קוראת לציבור הדתי לאומי להצביע לליכוד.

"זו בעיה להצביע למפלגות שלא בטוח שיעברו את אחוז החסימה ומי שרוצה, כאיש ימין, שהקול שלו לא ילך לפח צריך להצביע למפלגה חזקה, ותיקה ויציבה כמו הליכוד שהיא מפלגת השלטון".

לדבריה, גם בנושאי דת ומדינה הציבור הדתי לאומי ימצא מקום בליכוד, "את בנט ושקד לא מעניינים ענייני דת ומדינה. האכזבה הכי גדולה של מצביעי הבית היהודי זה שהם כלל לא התעסקו בנושאים האלה. אצלנו יש הרבה מאוד אנשים שפעלו בנושאי דת כמו ח"כ מיקי זהר עם חוק השבת וחוק הפורנו. ויש עוד שורת חברים דתיים ומסורתיים, כולל אותי, שנאבקים על זהותה היהודית של המדינה ומטפלים גם בנושאי דת".

דיון דחוף על דברי ראש ממשלת פולין. נתניהו חוטובלי

הבטיח לה שתמונה לשרה. נתניהו חוטובליצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על האפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט על הגשת כתב אישום נגד נתניהו עוד לפני הבחירות, אמרה חוטובלי כי "ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות אי אפשר להדיח על ידי פקיד. זה גם מה שנאמר בחוק הישראלי. אנחנו מאוד רחוקים מהשלב שיאלץ את ראש הממשלה לקבל החלטה על המשך דרכו הפוליטית. יועץ משפטי לממשלה לא יכול להדיח ראש ממשלה ורק מערכת המשפט צריכה לקבל את ההחלטה בנושא ואנחנו עוד רחוקים משם".

התאכזבת שלא מונית לתפקיד שרה בסבב המינויים האחרון?

"הייתה לי דקה אחת של אכזבה ואז פרצה מערכת הבחירות", היא אמרה בחיוך והסבירה כי היא "לא מעוניינת להיות שרה כשבפועל אני לא יכולה לבצע פעילות ממשית. בממשלה הבאה אני מעוניינת להיות שרה וקיבלתי הבטחה מראש הממשלה".

איזה תיק את מעוניינת לקבל?

"החלום שלי זה להיות שרת החינוך וראוי שתיק החינוך יהיה במפלגת השלטון".

ומה עם היום שאחרי עידן נתניהו, כמו רבים ממפלגתך ומחוצה לה, גם את רואה את עצמך מתמודדת על ראשות הממשלה?

"כל מי שלוקח חלק בקרבות הירושה הדמיוניים האלה, צריך להבין שיש לנתניהו עוד שנים ארוכות בתפקיד. תשאל אותי על זה בעתיד, אבל לקדנציה הקרובה בוודאי שזה לא רלוונטי".