בפעם השנייה מאז הפסקת האש: צה"ל תקף חוליית שיגור בלוני תבערה

כלי טיס של צה"ל תקף בצפון רצועת עזה מחבלים ששיגרו בלוני תבערה לכיוון ישראל. הפרת הפסקת האש מצד מחבלי עזה מעמידה בסימן שאלה את פתיחת מעבר כרם שלום מחר באופן מלא

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/18 15:31 יא באב התשעח

בפעם השנייה מאז הפסקת האש: צה"ל תקף חוליית שיגור בלוני תבערה
שריפה בעוטף עזה בעקבות שיגור חומרי בערה מעזה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

צה"ל תקף היום (שני) חוליית מחבלים שעסקה בשיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לכיוון ישראל. מדובר בתקיפה השניה בתוך פחות מיממה, זאת על רקע הפסקת האש שנכנסה לתוקף בשבת.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של הצבא ירה לכיוון המחבלים ששיגרו את בלוני התבערה בצפון רצועת עזה. אמש בוצע שיגור נוסף של בלוני תבערה באותו אזור וגם במקרה הזה כלי טיס צה"לי תקף את החוליה.

השר ליברמן במעבר כרם שלום

השר ליברמן במעבר כרם שלוםצילום: אריאל חרמוני. משרד הביטחון

כזכור, אתמול סייר שר הביטחון אביגדור ליברמן במעבר כרם שלום והצהיר כי במידה והשקט מהשבת האחרונה יישמר, המעבר ייפתח ייפתח באופן רגיל החל ממחר, "תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות".

עוד הוא אמר כי במידה והגזרה תמשיך להיות רגועה, "אז ביום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת הרגילה וגם את מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם. אבל המפתח זה שקט, רגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או חס וחלילה ירי. אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים".