בערוץ 20 תוקפים את הממשלה: "במשמרת שלכם מצילים את אל-ג'זירה וסוגרים אותנו"

נגד הערוץ נשקלת האפשרות לשלילת רשיונו, בערבות טענות לשורת הפרות תנאי הרישיון שלו. בין ההפרות הבולטות, התמקדות בתכני חדשות ואקטואליה על חשבון תכני מורשת כפי שהוא מחוייב כערוץ ייעודי לכך

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/17 21:19 טו באלול התשעז

בערוץ 20 תוקפים את הממשלה: "במשמרת שלכם מצילים את אל-ג'זירה וסוגרים אותנו"
תוקפים את הממשלה על היעדר החקיקיה, צילום: מדף הפייסבוק של ערוץ 20

יש המזהים בערוץ 20 כשופרה של ממשלת נתניהו וככלי תקשורת שממעט לבקר אותה. עם זאת הערב (רביעי), הסירו בערוץ את הכפפות ופרסמו פוסט בדף הפייסבוק בו הם מאשימים את הקואליציה בסגירתם.

"בושה" נכתב במילה אחת ומתחתיה פורסמה תמונה של כל חברי הקואליציה. באמצע התמונה נכתב: "במשמרת שלכם משרד התקשורת מציל את אל-ג'זירה אבל סוגר את ערוץ 20. בושה!".

הפוסט החריף עלה בעקבות הפרסומים לפיהם מועצת הכבלים והלווין ביקשה לחלט את ערבויות הערוץ כצעד מקדים לפני ביטול הרישיון שלו. מדובר בתקדים שכן בישראל מעולם לא הופעל הכלי הזה נגד כלי תקשורת.

מחר צפויה המועצה לדון ולהחליט האם היא הולכת בכיוון זה, לאחר שלדברי יושבת הראש, יפעת בן חי שגב, ערוץ 20 הפר מספר פעמים את תנאי הרישיון שלו, ובעיקר שידר תכני חדשות ואקטואלי במקום הייעוד המקורי שלו- שידורי מורשת. כדוגמא להפרת שכזו ניתן לציין את שידור הראיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד שלערוץ עדיין אסור לשדר תכנים שכאלה.

בערוץ בחרו להתנגח בממשלה מאחר ולטענתם היא לא פעלה להסדרת סוגיית הערוצים הייעודיים שהייתה יכולה להציל אותם. באתר 'דה מרקר' פורסם כי בן חי-שגב ציינה בפני בג"ץ כי המחוקק לא פעל ליישום המלצות מנכ"ל משרד התקשורת, שלפני יותר משנה קרא לביטול מנגנון הערוצים הייעודיים ולאפשר לכל ערוץ תקשורת לשדר תכנים באופן חופשי וללא הגבלה.

עם זאת, עד ששר התקשורת החדש איוב קרא, לא נכנס לתפקידו ההמלצות לא קודמו וגם תחת השר החדש, למרות הצהרותיו, הנושא טרם הונח על שולחנה של הכנסת.