בעקבות תחקיר 'כיפה': שרת התרבות קוראת לעיריית ת"א לפעול נגד תאטרון יפו

רשימת 'יאפא' שרצה למועצת עיריית ת"א-יפו קיימה אמש את אירוע פתיחת הקמפיין שלהם בתאטרון יפו בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה. שרת הרתבות מירי רגב: "יש לפעול בנחישות ובהחלטיות ולנקוט נגד התאטרון"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/08/18 17:33 יט באלול התשעח

בעקבות תחקיר 'כיפה': שרת התרבות קוראת לעיריית ת"א לפעול נגד תאטרון יפו
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אמש (ד') התקיים אירוע פתיחת הקמפיין של רשימת 'יאפא' שמתמודדת על מקום במועצת עיריית תל-אביב-יפו. כפי שפורסם ב'כיפה', רשימת 'יאפא' הפרה את החוק בעצם קיום אירוע פוליטי במבנים ציבוריים. בעקבות תחקיר 'כיפה' קראה שרת התרבות והספורט לפועל נגד התאטרון.

אתמול (ד') לפני קיום האירוע, התקבלה פנייה מטעם יו"ר תנועת "בצלמו" שי גליק אל עיריית ת"א-יפו לבטל את אירוע השקת הקמפיין הפוליטי של רשימת יאפא. הפנייה נעשתה מכיוון שעל פי הנחיית היועמ"ש לממשלה, אין לערוך אירועים פוליטיים או מפלגתיים במבנים ציבוריים. עריכת אירוע רב משתתפים מחייבת אישור מראש של היועמ"ש של הרשות המקומית. לאחר הפנייה של גליק הנחה היועמ"ש של עיריית ת"א-יפו לבטל את האירוע לאלתר. אולם, תאטרון יפו הפר את ההנחיה והאירוע התקיים לבסוף כמתוכנן בתאטרון יפו.

מעבר לחוק האוסר על קיום אירועים פוליטיים במבנים ציבוריים, תאטרון יפו עבר על עוד מספר חוקים. על פי חוק יסודות התקציב, יש מנגנון של הפחתת תמיכה או תקצוב אם הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אם הוא מסית לגזענות, אם הוא מציין את יום העצמאות כיום אבל, ואם הוא משחית או מבזה את דגל ישראל. חלק מהדברים הללו קרו בתאטרון יפו ולכן, על פי חוק משרד האוצר צריך הפחית את התמיכה במוסד.

במשרד התרבות והספורט קראו לפעול נגד התאטרון בעקבות קיום האירוע "משרד התרבות והספורט רואה בחומרה הן את קיום האירוע בניגוד להנחיות המשפטיות וחמור מזה את ההחלטה להפר הנחיות ברורות של עיריית תל אביב-יפו שאסרה על קיום האירוע. משרד התרבות והספורט מצפה בנסיבות הללו מעיריית תל אביב - יפו לפעול בנחישות ובהחלטיות ולנקוט נגד התאטרון את הצעדים המתבקשים מההפרה."

עיריית תל אביב אמרה בתגובה כי האירוע התקיים ללא אישור העירייה. "המקרה ייבחן וינקטו צעדים בהתאם".

שי גליק מנכ"ל בצלמו שפנה לעירייה אמר ל'כיפה' כי מתברר שהתאטרון לא משמש רק במה לתמיכה בטרור אלא גם לעבריינות חוק. לא יתכן שעמותה תצפצף על הנחיות יועץ המשפטי של העירייה. 
אנחנו קוראים לעירייה להתחיל מיידית בהליך פינוי העמותה מהנכס בהתאם לחוק.