בעקבות פסילת ההודעות: החשודים בתג מחיר יזוכו מהאשמות נגדם

לאחר שבית המשפט קבע כי הודעות החשודים בתג מחיר נגבו באמצעים פסולים על ידי השב"כ, הודיעה הפרקליטות כי אין בידיה ראיות מספיקות להאשים את החשודים, והם יזכו מהאשמות נגדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/19 08:47 ה באדר ב'

בעקבות פסילת ההודעות: החשודים בתג מחיר יזוכו מהאשמות נגדם
הפגנה נגד העינויים בתיק דומא, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הפרקליטות הודיעה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בלוד כי היא חוזרת מכתב האישום בעניינם של ינון ראובני בן ה-23 ונאשם נוסף בן 21, שהואשמו בהצתת כנסיית הלחם והדגים, והם יזוכו מההאשמות נגדם.

החלטת הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום נובעת מהחלטת בית המשפט לפסול את קבילות ההודאות שהוצאו מהנאשם צ' לאחר שנקבע כי השב"כ נקט בצעדים קיצוניים ופסולים כדי לחלץ ממנו מידע.

השניים נאשמו בחברות בארגון טרור, ריבוי עבירות הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני ועבירות נוספות. יוחסו להם פעולות תג מחיר. בעקבות הודעה זו, זיכתה השופטת מיכל ברנט את הנאשמים מהעבירות המיוחסות להם.

בית המשפט קבע כי "‏מהרגע הראשון זכה הנאשם ליחס מנוכר מצד החוקרים. העבירות בהן הואשם הנאשם אמנם חמורות, אך נפגעה זכותו להליך הוגן". כזכור, במהלך מעצרו של הנאשם הפעילה המשטרה כלא מדומה כאשר מדובבים שוטרים שהיו בתא עם הנאשם הרעיבו את הנאשם, השפילו אותו, איימו עליו ברצח ובאונס עד שנשבר והודה במעשיהם שיוחסו לו.

הודעת הפרקליטות נמסרה לבית המשפט משום שלאחר החלטת בית המשפט במשפט הזוטא (משפט מקדים), לא נותרו בידי הפרקליטות ראיות מספיקות המבססות סיכוי סביר להרשעה באשר לשני הנאשמים בתיק זה. ולכן החליטו לחזור מן האישום.

בעקבות זיכוי הנאשמים נמסר מהשב"כ כי "במסגרת חקירתו בשב"כ ובמשטרת ישראל במהלך שנת 2015 הודה אחד הנאשמים במספר עבירות חמורות וקשות, תוך שהוא מוסר פרטים הקושרים אותו ואת חבריו להתארגנות ה"מרד" לביצוע העבירות, ומרחיב פרטים באשר למניע האידיאולוגי שמכוחו הם פעלו. במסגרת ההליך המשפטי בעניינם של הנאשמים, קבע בימ"ש המחוזי במחוז מרכז, בחודש ינואר 2019, שלא לקבל כראיה את הודאותיו האמורות של הנאשם, וזאת על אף שלא הייתה מחלוקת כי חלק ניכר מההודאות הרלוונטיות התקבלו במסגרת חקירות בהן לא הופעל כל אמצעי פסול".

עוד נמסר, כי "שב"כ מכבד את החלטת בית המשפט וימשיך לפעול בהתאם לחוק ולפסיקה במטרה לשמור על ביטחון המדינה ולסכל טרור באשר הוא טרור, ללא קשר לזהות מבצעיו. יודגש, כי שב"כ דוחה ניסיונות גורמים בעלי עניין שונים לעשות שימוש לא ראוי בהחלטת בית המשפט על מנת לנגח את שב"כ ולבצע דה-לגיטימציה לפעילות הארגון בכלל, ולפעילות היחידה לסיכול טרור וחתרנות בקרב יהודים וזרים בפרט".