בעקבות פגישת רה"מ-מלך ירדן: פורקה עמדת משטרה בהר הבית

ב"כאן" דווח כי נקודת המשטרה החדשה פורקה יממה בלבד לאחר פגישתו של נתניהו עם עבדאללה. בוואקף טוענים כי המהלך יצא לפועל בשל התערבות ירדנית. המשטרה: "אין כל שינוי במדיניות משטרת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/18 09:27 ז בתמוז התשעח

בעקבות פגישת רה"מ-מלך ירדן: פורקה עמדת משטרה בהר הבית
הר הבית, צילום: פלאש 90

עמדת משטרה חדשה בהר הבית פורקה כיממה לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה ברבת עמון שלשום.

על פי הדיווח ב"כאן רשת ב'" מדובר בנקודת משטרה שמוקמה רק לפני שלושה ימים סמוך לשער הרחמים ומסגד אל-אקצה, וצופה על ערימת עפר שבה יש לפי ההערכות ממצאים ארכיאולוגיים, ולפי פסיקת בג"ץ אסור לגעת בה ללא פיקוח ארכיאולוגי. העמדה המשטרתית הוקמה, לאחר שמתפללים מוסלמים תועדו מפנים עפר מהמקום ובונים שם ספסלים ושבילים, בזמן שהר הבית סגור ליהודים.

עוד דווח כי בוואקף טוענים שהעמדה פורקה בעקבות התערבות ירדנית. לדבריהם נעשתה פנייה לגורמים בירדן, הן בשל הקמת העמדה והן בשל עיכובו של ראש מאבטחי הוואקף סמוך לעמדה השבוע. בוואקף טוענים עוד כי ההתערבות של ירדן תוביל לכך שאנשי הוואקף יהיו חופשיים יותר גם בפיקוחם על קבוצות יהודים שעולות להר.

מהמשטרה נמסר בתגובה לדיווח: "לא נפרט אודות סידורי ביטחון או אבטחה המתבססים על הערכת מצב. בניגוד לטענת הוואקף, אין כל שינוי במדיניות משטרת ישראל מתוקף תפקידה לאכוף את החוק ולשמור על הסדר. הטענות חוטאות לאמת והינן על אחריות המפרסם. הר הבית הוא אתר בעל רגישות גבוהה ויש להישמר בהפרחת טענות שעלולות לגרום לפגיעה בסדר הציבורי ושלום הציבור".