בעקבות נפילת הרקטה בבאר שבע: ליברמן הורה על סגירת המעברים

שר הביטחון החליט כי מעברי ארז וכרם שלום ייסגרו ומרחב הדיג יצומצם. הרמטכ"ל צפוי לקצר את ביקורו בארה"ב והקבינט יתכנס בהמשך. ח"כ יוגב: "הגיע זמן תגובה מרתיעה - פגיעה בראשי החמאס". בבאר שבע החליטו על ביטול יום הלימודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/18 07:12 ח בחשון התשעט

בעקבות נפילת הרקטה בבאר שבע: ליברמן הורה על סגירת המעברים
השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה הבוקר (רביעי) על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, זאת בתגובה לפגיעת הרקטה הלילה בבית בבאר שבע.

בנוסף לסגירת המעברים, הורה ליברמן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה ל-3 מיילים ימיים בלבד. הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס במהלך הבוקר כדי לשקול את תגובת ישראל לירי לבאר שבע שמהווה עליית מדרגה למעשי האלימות והטרור בשבועות האחרונים מצד מחבלי רצועת עזה.

בגלי צה"ל דווח כי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, קיצר את ביקורו בארה"ב והחל את דרכו חזרה לישראל. כתוצאה מכך, הוא ביטל את פגישותיו המתוכננות עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי ושגרירי ישראל בארגון דני דנון.

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. הדס פרוש

מי שקרא להחרפת התגובה הצבאית של ישראל הוא חבר ועדת חוץ וביטחון אל"מ (מיל') ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי. "איננו חפצי מלחמה", הוא צייץ בטוויטר, "אבל אנחנו אחראים לחיי אזרחינו וחיילינו ולביטחון מדינתנו. לכן, הגיע זמן תגובה! מי שיברח מטרור, אחראיות ותגובה גם כעת, לאחר הטיל שנפל בבאר שבע ללא נפגעים, עלול להיות אשם במידה ויפלו עוד טילים חס ושלום עם נפגעים. הגיע זמן תגובה מרתיעה - פגיעה בראשי החמאס. למען ביטחון ישראל".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה לנשיא מועצת הביטחון של הארגון בבקשה לגנות את ירי הרקטות שארע במהלך הלילה לעבר הדרום. לדבריו, "מדינת ישראל קיבלה תזכורת נוספת לטרור של ארגון החמאס שירה אמש רקטות לעבר בתי מגורים בדרום הארץ. מדובר במחבלים נפשעים, שגרמו לילדים קטנים לרוץ ממיטתם לעבר מרחב מוגן באמצע הלילה עד אשר לקו בהתקף חרדה אל מול המראות של ההרס והחורבן"..

עוד הוא כתב בפנייתו, כי "ברגעים אלו מצופה לשמוע ממועצת הביטחון קול גינוי ברור נגד החמאס במקום לתת לגיטימציה לארגון 'בצלם' שהוזמן לדיון המועצה מחר ונערך להכפיש את חיילי צה"ל".

בעיריית באר שבע הודיעו הבוקר כי הלימודים בעיר לא יתקיימו, "בעקבות פגיעה ישירה של טיל בבית בבאר שבע ולאחר שקיימנו הערכת מצב, לא יתקיימו הלימודים במוסדות החינוך היום, יום רביעי ה-17/10/18. בהמשך היום, נעדכן בהתאם להתפתחויות".

מקורות לא רשמיים מקורבים לחמאס מבהירים כי הירי הוא מסר של חמאס על רקע איומי ישראל בתקיפה ברצועה. כך דווח בערוץ הטלגרם אבו עלי אקספרס.
המסר לדברי גורמים אלה הוא: ההתנגדות ערוכה ומוכנה למלחמה והתוצאה תכאיב לישראל.
"מנקודה זו (באר שבע ותל אביב) תתחיל המלחמה"