בעקבות הפרסום ב'כיפה' - נעצר מינוי סלומיאנסקי ליו"ר סיעת הבית היהודי

לאחר שנודע דבר מינוי של ח"כ סלומיאנסקי ליו"ר סיעת הבית היהודי, החלו להגיע תגובות חריפות מהשטח למינוי - והוא נעצר עוד לפני שהגיע ליו"ר הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/19 14:16 כד בטבת התשעט

בעקבות הפרסום ב'כיפה' - נעצר מינוי סלומיאנסקי ליו"ר סיעת הבית היהודי
חברי הסיעה עם הרב דרוקמן, צילום: יחצ

לאחר שפורסם שח"כ ניסן סלומיאנסקי מונה ליו"ר סיעת הבית היהודי, החלו להגיע תגובות חריפות מהשטח למינוי, עקב ההאשמות בעבר נגדו בהטרדה מינית. ל'כיפה' נודע כי המינוי נעצר אצל ח"כ מוטי יוגב.

הבוקר (ג') הוחלט למנות את ח"כ סלומיאנסקי ליו"ר סיעת הבית היהודי, המהלך הוא טכני, לאחר שח"כ שולי מועלם פרשה מהמפלגה ל'ימין החדש', התעורר צורך במינוי יו"ר סיעה חדש. מאחר שחברי הכנסת בן דהן ויוגב מתמודדים זה נגד זה לראשות הבית היהודי, ואורי אריאל ובצלאל סמוטריץ' מתמודדים לראשות האיחוד הלאומי, שמו של סלומיאנסקי עלה כמועמד הפשרה הטבעי. 

למעשה, היחידים שחתמו על מכתב המינוי של סלומיאנסקי הם ח"כ אלי בן דהן וסלומיאנסקי עצמו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הביע את הסכמתו למינוי אך טרם חתם, אך ח"כ מוטי יוגב סירב לחתום על המכתב, ולמעשה שם המינוי נעצר. ומכתב המנוי לא הגיע לידי יו"ר הכנסת.

בתגובה לאפשרות המינוי עלו קולות רבים מהשטח שהתנגדו למינוי. חגית מוריה גיבור, חברת מרכז הבית היהודי, אמרה: "עם עזיבתם של בנט ושקד ופרסום תמונת הגברים עם הרב דרוקמן - הבהירו בבית היהודי שהם מתכוונים לפעול לכך שהמפלגה תהווה בית לכולם. למגוון הדתי וכמובן גם לנשים. חבל מאוד שבמבחן הראשון שהגיע לפתחם הם נכשלו - בבחירתו של אדם שהטריד מינית למעלה מעשר נשים לשמש ראש הסיעה".