בעקבות הסערה: התוכנית 'אופירה וברקו' הושעתה

התוכנית 'אופירה וברקו', המשודרת ב'קשת' בימי שישי הושעתה לשבוע, לאחר שהמגיש, כדורגלן העבר איל ברקוביץ', עורר סערה כשאמר על הח"כים הערבים שהם "מחבלים היושבים בכנסת". בינתיים קיבל ברקוביץ' הצעה לייצוג בחינם מאיתמר בן גביר

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/08/18 18:08 ח באלול התשעח

בעקבות הסערה: התוכנית 'אופירה וברקו' הושעתה
אייל ברקוביץ', צילום: Photo by Roni Schutzer / Flash90

כדורגלן העבר איל ברקוביץ' נודע במשך השנים באמירותיו ובהתבטאויותיו הבוטות, אולם בסוף השבוע האחרון כנראה הגדיש את הסאה, לפחות על פי הזכיינית 'קשת' בה הוא מגיש תוכנית ראיונות יחד עם שותפתו הותיקה אופירה אסייג. 

ברקוביץ' נשאל על ידי אסייג לדעתו על חברי הכנסת הערבים, שסירבו להגיע להתראיין בתוכניתם של השניים. ברקוביץ' הגיב: "הם סוסים טרויאנים", ולאחר מכן אמר: "אל תבואו. אם הם באים אני קם והולך אין להם סיכוי שאני אראיין אותם אין להם סיכוי, שמעת מה אני אמרתי לך". עוד הוסיף: "אני מודיע לך, ולעורכת נורית אם הם נוחתים פה, אני קם והולך. לא רוצה לראיין אותם לא רוצה לראות אותם ולא זועבי, אני אומר לך אמיתי אופירה זה לא מגזענות. הם פשוט שונאי ישראל, הם פשוט מחבלים שיושבים בכנסת. לא רוצה לשבת איתם לא רוצה לראיין אותם", סיים את דבריו.

בעקבות שידור הדברים התעוררה סערה וברקוביץ' ספג גינויים רבים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. לארח מכן התנצל ואמר: "לא התכוונתי לפגוע - לא בציבור הערבי וגם לא בכל חברי הכנסת הערבים. אומנם יש לי מחלוקות עמוקות עם חלקם אבל לא הייתה לי כוונה לפגוע ולהכתים את כולם. חלק מהביטויים בהם השתמשתי היו לא ראויים ועל כך אני מתנצל".

היום (א') הודיעה 'קשת' כי התוכנית בהגשתם של השניים תושעה לשבוע אחד: "הדברים שנאמרו בתוכנית חרגו מהקו של חופש הביטוי בו דוגלת החברה", נמסר מקשת. "בשל חומרת הדברים, הוחלט להקדיש את הימים הקרובים לבחינת הנהלים והכללים. אי לכך לא תשודר התוכנית ביום שישי הקרוב".

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר. ייצג את איל ברקוביץ'?צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, פעיל הימין ועורך הדין איתמר בן-גביר הציע לברקוביץ' לייצג אותו בחינם אם תוגש נגדו תביעת לשון הרע: "לטעמי עומדת לברקוביץ הגנת אמת בפרסום כאשר הוא צריך לשמוח מאוד שחברי הכנסת הערבים יגישו תביעת לשון הרע. המשמעות תהיה שהם יעמדו על דוכן העדים וניתן יהיה לשאול אותם כל שאלה לרבות קשרים שהם מנהלים עם גורמי טרור וכן הלאה - לא תעמוד להם שום חסינות", אמר בן גביר.

עורך הדין בן גביר, מראשי עצמה יהודית, גם ביקורת על תפקוד הזכיינית קשת: "אני מתקשה להבין אותם. מדוע להשתיק שדרן רק בגלל שהוא מרגיז קבוצה מסוימת? כאשר גבי גזית הסית נגד החרדים או המתנחלים איש לא חשב להשעות אותו, לא תמיד אני מסכים עם ברקוביץ וכך לדוגמא אחרי הראיון שלו עם בנצי גופשטיין גם אני התרגזתי אבל הבנתי שזכותו לשדר ולומר דברים וזה ליבת חופש הביטוי של כל אחד ואחד".