בעקבות הסערה בפולין: סרטון "שואה פולנית" הוסר

קמפיין יהודי ארה"ב נגד החוק הפולני, שבו נעשה שימוש במונח "שואה פולנית", עורר זעם רב. בעקבות כך יוזמיו החליטו להוריד את הסרטון מיוטיוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/18 09:32 ז באדר התשעח

בעקבות הסערה בפולין: סרטון "שואה פולנית" הוסר
קמפיין יהודי ארה"ב נגד החוק הפולני, צילום: ללא קרדיט

הסרטון שהופץ אתמול (ד') שבו השתמשו יהודים מארה"ב בביטוי "שואה פולנית", הצליח לעורר זעם רב בפולין. בעקבות כך החליטו בקרן משפחת רודרמן, יוזמי הקמפיין, להסיר את הסרטון מיוטיוב.

על רקע אישור החוק שיטיל מאסר על מי שיקשור בין פולין לפשעי השואה יצאה קרן רודרמן בקמפיין שבו הם קוראים להקפאת היחסים של ארה"ב עם פולין. במסגרת הקמפיין, מכריזים יהודים כי בשם שמירה על חופש הביטוי הם אף מוכנים לשלם את המחיר של מאסר בכלא הפולני.

בסרט הקמפיין, שתורגם גם לפולנית, אמרו המשתתפים: "אני הולך לכלא בגלל הדברים שאני עתיד לומר: שואה פולנית,שואה פולנית, שואה פולנית. הכלא הפולני לא מפחיד אותי", מה גרר תגובות נזעמות בפולין. 

מנהל מרכז הקהילה היהודית בקרקוב, יונתן בורנשטיין, אמר אתמול כי "המונח 'שואה פולנית' בלתי מתקבל על הדעת מבחינת שום אדם בעל היגיון, בין שהוא יהודי, פולני, ישראלי או גרמני. הרגשות סוערים כרגע, ונשמעו הצהרות פוגעניות ולא מדויקות מכל מיני צדדים, אבל זה? זה בלתי ניתן להגנה".

עוזרו של ראש ממשלת פולין אמר כי הסרטון הוא עלבון לאלפי פולנים שסיכנו את חייהם במלחמת העולם השנייה כדי לסייע ליהודים. בערוץ הטלוויזיה הפולני הממלכתי TVP כונה הסרטון "מזעזע".