בעקבות הלחץ: בחמ"ד השמיטו את המילה "הכלה" בכנס בנושא להט"בים

בחמ"ד החליטו לשנות את כותרת הכנס בנושא הקהילה הלהטב"ית בעקבות לחצים של ארגונים חרד"לים. בחמ"ד אומרים: "יכול להיות שאולי טעינו לגבי מילה מסוימת"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/07/19 19:20 ו בתמוז התשעט

בעקבות הלחץ: בחמ"ד השמיטו את המילה "הכלה" בכנס בנושא להט"בים
המרכז ליב"ה תוקפים את החמ"ד, צילום: shutterstock

מחר צפוי להתקיים כנס של החמ"ד (החינוך הממלכתי דתי) שכותרתו "הכלת בני הנוער בעלי נטייה מינית, תוך מגדרית במוסדות החינוך שלנו". בארגון החרד"לי, ליב"ה, לא אהבו את העובדה שהחמ"ד קורא להכיל את בני הנוער, ודרשו לשנות את כותרת הכנס. בחמ"ד יישרו קו עם הדרישות ושינו את הכותרת ל-"היחס לבני הנוער בעלי נטייה מינית". בשיחה עם כיפה הסביר יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ: "הייתה הערה לגבי הכותרת. שינינו את המילה כדי להיות יותר מדויקים".

זאת אינה הפעם הראשונה בה מקיימים בחמ"ד כנס בנושא הקהילה הלהט"בית. אולם, הפעם כותרת הכנס הצליחה להכעיס את מרכז ליב"ה – מרכז שהוקם, לשיטתו, על מנת לחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל. במכתב עליו חתומים אריאל פופוביץ ואלקנה באב"ד מליב"ה, תוקפים השניים את ראשי החמ"ד וטוענים כי "הכלת בני הנוער בעלי נטייה מינית" תגרוס כי יש לקבל את המשיכה המינית ההפוכה כדבר נורמלי וטבעי.

השניים פנו אל מארגני הכנס בבקשה שישנו את מתכונתו בכדי שהכנס יתאים לרוח של החינוך הדתי. "כבר מן הכותרת ניתן להסיק כי העמדה שתבוא לידי ביטוי בכנס תעסוק בהכלה ובקבלת הנטייה המינית ההפוכה כפי שהיא, וחוסר רצון או יאוש מיכולת טיפול ושינוי. מארגני הכנס וראשי החמ"ד נכנעו בפני אג'נדות רדיקליות המנשבות כיום במערכת החינוך הכללית, החודרות אט אט גם לתוך מערכת החינוך הדתית", כך תקפו השניים במכתב את ראשי החמ"ד.

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש החמ" היוצא

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש החמ"ד צילום: uhehpshv ישיבת מרכז הרב--cc-by-sa

בעקבות השינוי, יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ  אומר לכיפה: "יכול להיות שאולי טעינו לגבי מילה מסוימת, אך אנחנו לא זקוקים לשומרים. אנחנו מחנכים את עם ישראל על פי תורה ומתוך תורה. שינינו מילה בעקבות ההערה ויכול להיות שזו הערה נכונה".

שמו המקורי של הכנס

שמו המקורי של הכנסצילום: צילום מסך

"החמ"ד מונחה בכל מה שהוא עושה תוך מחשבה של תורה, התייעצות עם אנשי תורה. יש נושאים מורכבים שאנחנו פוגשים אותם בשדה החינוך ואנחנו מתמודדים איתם. מגיעות אלינו שאלות מאתגרות מהשדה שהתפקיד שלנו הוא לתת תשובות חינוכיות מתוך תורה וזה מה שאנחנו עושים".

שמו החדש של הכנס

שמו החדש של הכנסצילום: צילום מסך

"אנחנו לא צריכים שומרים", אומר יו"ר החמ"ד ומוסיף: "אנחנו שומרים על עצמנו. אנחנו מחנכים את עם ישראל על פי תורה ומתוך תורה. אנחנו מחנכים לתורה אפילו דרך האפליקציה החדשה שלנו. אנחנו מתייעצים עם אנשים כמו הרב יעקב אריאל, והרב חיים דרוקמן. כולם אנשי תורה. אנחנו לא עושים שום פעולה בלי מחשבה ובלי אחריות. אנחנו לא זקוקים שיעירו לנו הערות".

ליפשיץ מבהיר כי בחמ"ד מחנכים לחינוך המשפחה, אך אם יש למישהו הערה, הם משתדלים לשמוע אותה. "החבר'ה של ליב"ה הם אנשים צדיקים וטהורים. הם רצו שלא נטעה אז שינינו איזה מילה ואני מודה להם. אנחנו מכבדים את כולם ואוהבים את כולם. ליב"ה צדיקים. החמ"ד שייך לכולם", אומר יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן