בעקבות החתונה הלהט"בית: ח"כ גואטה מש"ס התפטר

לאחר שסיפר כי נכח בחתונת אחיינו עם בן זוגו ועל רקע הביקורת שספג משורת רבנים בעולם החרדי-ספרדי, הגיש ח"כ גואטה מכתב התפטרות לשר דרעי

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/17 10:16 כב באלול התשעז

בעקבות החתונה הלהט"בית: ח"כ גואטה מש"ס התפטר
שמע לביקורת והתפטר. ח"כ גואטה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ יגאל גואטה מש"ס התפטר הבוקר (רביעי) מתפקידו בכנסת, על רקע הביקורת שהושמעה נגדו לאחר שפרסם כי השתתף בחתונה של זוג מהקהילה הלהט"בית.

אמש קראו שלושה רבנים בכירים בעולם התורה הספרי כי על גואטה להתפטר, לאחר שסיפר בראיונות לכלי התקשורת שהוא נכח בחתונה של שני גברים, שאחד מהם היה אחיינו.

במכתב ההתפטרות שהגיש ליו"ר התנועה, השר אריה דרעי, הוא כתב כי הוא מודה לו על האמון שנתן בו, אך החליט להתפטר מתפקידו. גואטה הבהיר כי הוא ימשיך לתמוך בתנועה בהנהגתו של דרעי ויעזור לה ככל שיוכל ויידרש.

הרבבן ציון מוצפי, הרב אהרן ירחי והרב משה צדקה, כתבו כי ''קריאת קודש ומחאה כדי להסיר כל קטרוג מהעם הקודש. הלא למשמע אוזן דאבה נפשינו ותצלנה כל אוזניים לשמוע כי מאן דהו מנבחרי ומייצגי הציבור החרדי חילל שמיים בפרהסיה".

בהמשך הם כינו את חבר הכנסת מש"ס "ברנש" והוסיפו כי הוא ''קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות בחתונת בן אחותו שהיא באיסור נורא מהחמורות בחמורות שבתורה, שהתורה הקדושה קוראת בזה תועבה היא ולא תקיא אותם. על זה יתפלץ לב כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול השם הנורא ולהעבירו ולפטרו מתפקיד ציבורי".

אתמול טען ח"כ גואטה כי הוא שומע להוראותיהם של חברי מועצת חכמי התורה של ש", אולם היום נודע כי בעקבות הביקורת הוא החליט לעזוב את תפקידו.