בעקבות הזמנת סרבן הגט לכנסת: אדלשטיין פנה ליועמ"ש המשכן

יו"ר הכנסת ביקש מעו"ד ינון שיגבש נהלים ברורים שייאסרו על סרבני גט להיכנס לבית המחוקקים, זאת על רקע הסערה שעוררה הזמנתו של ירון אטיאס על ידי ח"כ גליק, אשר הובילה את ח"כ עזריה לתקוף את שניהם מעל בימת המליאה

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/05/18 07:23 ח בסיון התשעח

בעקבות הזמנת סרבן הגט לכנסת: אדלשטיין פנה ליועמ"ש המשכן
ירון אטיאס, צילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

לאחר הסערה שעוררה הזמנתו של סרבן הגט ירון אטיאס על ידי ח"כ יהודה גליק למשכן הכנסת, הורה אמש (שני) יו"ר הכנסת ליועץ המשפטי של המשכן לבחון לגיבוש הנחיות לעתיד.

ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין פנה לעו"ד איל ינון וביקש ממנו לקבוע נהלים ברורים שיאסרו על סרבני גט להיכנס למתחם בית המחוקקים.

אתמול, הוזמן סרבן הגט ירון אטיאס, עליו הטיל בית הדין הרבני בחיפה שורת סנקציות ואף התיר את פרסום שמו כדי שישתכנע לתת גט לאשתו. ח"כ רחל עזריה מכולנו עלתה לנאום במליאה וניצלה את הבמה כדי לתקוף את אטיאס ואת ח"כ גליק. בהמשך כשאטיאס נכנס למליאה, יצאו בהפגנתיות שורה של חברות כנסת מהאולם.

 

"לא האמנתי כשראיתי את סרבן הגט ירון אטיאס מסתובב פה במסדרונות הכנסת", כתבה מאוחר יותר בדף הפייסבוק שלה וציינה כי "אחרי שבית הדין הרבני יצא בקריאה חריגה להחרים ולנדות אותו, ח"כ יהודה גליק הזמין אותו למשכן".

לדבריה, היא פנתה "ליו"ר הכנסת, למשמר ולמנכ"ל, שלא ירשו לאדם כזה להיכנס לבית הנבחרים. עד שבית הדין הרבני מוביל מהלך חריג כזה - ירון אטיאס לא יהיה אורח כבוד בבית הנבחרים שלנו. ותודה לכל חברות הכנסת על הגיבוי והיציאה ההפגנתית מהמליאה".