בעקבות ארה"ב, בנט ושקד הצהירו: נקדם את החלת הריבונות כבר בתחילת הקדנציה

ראשי הימין החדש בירכו על השינוי המסתמן ביחס ארה"ב לרמת הגולן ושטחי איו"ש. בנט: "אין סיבה לחכות יותר. חצי מיליון ישראלים צריכים להפסיק להיות סוג ב". אדלשטיין: "הצעד הבא: החלת ריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/19 19:22 ו באדר ב'

בעקבות ארה"ב, בנט ושקד הצהירו: נקדם את החלת הריבונות כבר בתחילת הקדנציה
ברכות בימין. בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הפרסום אודות השמטת המונח "שטח כבוש" ביחס לרמת הגולן בדוח שפורסם מטעם הממשל האמריקני, הצהירו הערב (ד') ראשי הימין החדש כי כבר בתחילת הקדנציה הבאה הם יגישו הצעת חוק להחלת הריבונות בשטחי C.

"החלטת ארה"ב היא היסטוריה", אמר יו"ר הרשימה נפתלי בנט, "עכשיו כשארצות הברית כבר לא רואה בשטחי יהודה ושומרון שטח כבוש, אין סיבה לחכות יותר. חצי מיליון ישראלים צריכים להפסיק להיות סוג ב".

לדבריו, "באריאל, במעלה אדומים ובעופרה חיים אזרחים יהודים שמופלים לרעה בגלל שבחרו ליישב את הארץ. זה צריך להיפסק. אנו נפתח את מושב הכנסת בהצעת חוק ראשונה שתעגן את זה בחקיקה. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על השינוי העצום בעמדת הממשל, זה צעד נכון בכיוון הנכון".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. מוביל

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שותפתו להנהגה, שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה כי "הגיע זמן להחיל ריבונות בשטחי C. ההכרזה של ארצות בברית מחייבת את מדינת ישראל לקבל החלטות אמיתות ונועזות שיסייעו לביטחון ישראל ושוויון זכויות מלא לכל אזרחיה".

יש לציין שבדוברות הבית הלבן הדגישו כי לא חל שינוי במדיניותם בנוגע לשטחי יהודה שומרון, חבל עזה ורמת הגולן, זאת למרות שבדוח זכויות אדם של מחלקת המדינה האמריקנית, השמיטו את המונח "שטחים כבושים" ביחס לאזורים אלו.

מי שגם הגיב בסיפוק על החלטה, היה יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין שאמר כי "העם כבר מזמן עם הגולן, עכשיו גם טראמפ. תודה לך הנשיא טראמפ על צעד חשוב נוסף בדרך הצודקת והנכונה – בגולן וביהודה ושומרון. הצעד הבא: החלת ריבונות!".

רביבי, האקבי, דורני ופריגר

מרוצים. ראשי רשויות ביו"שצילום: מירי צחי. מועצת יש"ע

גם ראשי רשויות באיו"ש, הביעו שמחה על הפרסום. ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, אמר: "ברכותי לממשל האמריקאי על תיקון העוול ההיסטורי שנעשה כעת. השקר לפיו מקור הסכסוך נמצא ביהודה ושומרון - הופרך זה מכבר ומדינות העולם, בראשן ארה"ב, לצד מדינות מרכזיות בעולם הערבי- כבר מבינות זאת. 

"עם זאת, עלינו לנקוט משנה זהירות ולא לתת להכרה האמריקנית לעוור את עינינו ולהכשיר, חלילה, תכניות מדיניות שעלולות לגבות מאיתנו מחירים כבדים. זה הזמן של ממשלת ישראל לעשות צעד נוסף קדימה- לאמץ את דוח אדמונד לוי במערכת המשפט ולהחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון. אני קורא לראש הממשלה ללכת בעקבות הרוח הגבית שהוא מקבל מן הממשל האמריקני, להפסיק את העוול ההיסטורי ולהמשיך את המהלך שהחל בירושלים, להחלת ריבונות גם על רמת הגולן ויהודה ושומרון".

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, ציין כי "מדובר בהחלטה פורצת דרך, צודקת ומוסרית, שמהווה המשך ישיר להעברת השגרירות לירושלים. האמריקאים מהדהדים לעולם את מה שאנחנו אומרים כבר דורות: ארץ ישראל שייכת לעם היהודי. אני מקווה שגם למהלך הזה יצטרפו שאר מדינות העולם".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי "המעצמה הגדולה והחשובה בעולם כבר הבינה את מה שהשמאל בישראל מתקשה לקלוט: במלחמת ששת הימים שחררנו את אדמת המולדת מהכיבוש הערבי ולא להפך. כולנו מצפים שממשלת ימין שתיכון לאחר הבחירות תממש את האמת הזו על ידי החלת הריבונות ולא תשאיר תקווה לאויב".