בעל דוכן תפילין נקנס. ברקת ביטל את הדו"ח

בעל הדוכן סרב לפנות את הדוכן לבקשת הפקח העירוני וקיבל דו"ח. בעקבות המחאה ברשתות החברתיות מיהר ראש עריית ירושלים לבטל את הדו"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/18 16:29 ט בתמוז התשעח

בעל דוכן תפילין נקנס. ברקת ביטל את הדו"ח
דוכן חבד, צילום: יחצ

חסיד חב"ד קיבל היום (שישי) דו"ח על סך 475 שקלים בשעה שהציע לעוברים ושבים להניח תפילין. החסיד שמפעיל את הדוכן סמוך לתחנה המרכזית בירושלים מזה כארבע שנים התבקש על ידי הפקח העירוני לקבל את הדוכן ומשסירב קיבל את הדו"ח.

בעקבות הפרסום ברשתות החברתיות הנחה ראש עריית ירושלים, ניר ברקת, לבטל את הדו"ח.  "עיריית ירושלים רואה בהערכה את פעילות תנועת חב״ד בעיר וברחבי הארץ, במטרה לאהבת ישראל וקירוב לבבות. לעירייה שיתוף פעולה מצויין עם נציגי חב״ד ופעיליה ויש לציין כי אנשי חב״ד נוהגים באופן כללי לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לצורך הצבת מתקנים ודוכנים ברחוב". נמסר מהעירייה.

עוד הוסיפו "במקרה זה מדובר בתלונות שהגיעו לפיקוח העירוני על הצבת דוכן ללא הסדרה כחוק. לצערינו למרות בקשות העירייה וההתראות מראש, סירב בעל הדוכן לבצע את הנדרש ממנו לקבלת ההיתר החוקי ואף הרחיב את הדוכן בסככה ושלטים ללא אישור".

"לבקשת ראש העיר ניר ברקת ובתיאום עם התובע העירוני יובהר למפעיל הדוכן כי הקנס שניתן לו יבוטל ובעל הדוכן יתבקש להסדיר את המשך פעילותו כחוק, באופן שיניח את דעת כל הצדדים ועל פי הנוהל העירוני".

חבר מועצת העיר, אריה קינג הגיע לנקודה בה הוצב הדוכן ומחה על חוסר השוויון באכיפה מצד העירייה "עיריית ירושלים ממשיכה במדיניות שמכתיבים ארגוני השמאל הקיצוניים – רדיפת כל סממן יהודי במרחב הציבורי ובראשם דוכני התפילין. כל זאת בזמן שאותה עיריית ירושלים מעניקה יד חופשית ומתרפסת בפני ארגונים מיסיונרים משיחיים. ירושלים היא לא ת"א – אדאג שיהיה מדובר במקרה חד פעמי שלא יחזור על עצמו שנית. נמשיך לראות דוכני תפילין וסממנים יהודים במרחב הציבורי של ירושלים, בירת מדינת ישראל".