בעיריית י-ם דחו הצעה לפתרון בעיית תאונות הדרכים בהן מעורבים אופנועים

מועצת עיריית ירושלים דחתה פיילוט בן שנה במסגרתו הוצע שרוכבי אופנועים וקטנועים לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בעיר, כפי שקורה בתל אביב

חדשות כיפה גלעד כהן 05/10/18 09:11 כו בתשרי התשעט

בעיריית י-ם דחו הצעה לפתרון בעיית תאונות הדרכים בהן מעורבים אופנועים
ארכיון. תאונת דרכים, צילום: פלאש 90

מספר התאונות בהן מעורבים רכבים דו גלגליים עולה ובעיריית ירושלים הוצע לאחרונה פתרון שיוכל למנוע את מעורבותם של אותם כלים דו גלגליים בתאונות הדרכים. הפתרון שהוצע הוא לאפשר לרוכבי אופנועים וקטנועים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית בירושלים. למרות ההצעה שהתקבלה בת"א, אתמול (ה') מועצת עיריית ירושלים דחתה את הצעתו של חבר מועצת העיר אריה קינג, שמתנייד בעצמו באמצעות אופנוע.

את הרעיון לפיילוט שאב חבר מועצת העירייה, אריה קינג מהפיילוט שביצעו משרד התחבורה ועיריית תל אביב בשנתיים האחרונות שבו ניתן אישור לאופנועים וקטנועים לנוע בנתיבים המיועדים לתחבורה ציבורית בלבד, כאשר לאחר שנה ראשונה מוצלחת הוחלט להרחיב את מספר נתיבי התחבורה הציבוריים בארץ, בדגש על גוש דן. 
בדברי ההסבר להצעה לסדר נכתב כי: "על פי דבריו של המדען הראשי במשרד התחבורה ד"ר שי סופר, ישנה סכנה לרכיבה בנתיב רגיל שבו יש נהגים רבים עם עצירות פתע, פתיחת דלתות למרכז הכביש וסיכונים שמתבטאים במספר רב של תאונות. בנתיבי תחבורה ציבורית יש נהגים מקצועיים עם עצירות קבועות, ודלתות שנפתחות למדרכה ובהם הרכיבה בטוחה יותר. נראה שלאור מסוכנות הבטיחות ולאור הפחתת העומס בנתיבי התחבורה הציבורית ישנה כדאיות בעריכת פיילוט מהסוג הזה כאן בעיר ירושלים".

יו"ר סיעת מאוחדים וחבר מועצת העיר אריה קינג הגיב להחלטה: "חבל ששיקולים פוליטיים זולים יסכנו עשרות אלפי רוכבי אופניים בירושלים. מדובר בהצעה עניינית שהייתה אמורה לחסוך את חייהם של קורבנות רבים."