בעיות תקציב מעכבות את גיורם של 600 אנשים

קורס 'נתיב' מלא עד אפס מקום, אך עקב בעיות תקציביות ולמרות הבטחה מפורשת של ראש הממשלה, ההליך לא החל. ח"כ גליק: "קיבלתי התחייבות מפורשת של ראש הממשלה שלא יהיה אדם אחד שלא יוכל להתקבל. אני קורא לו להתערב מיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/09/17 09:55 כא באלול התשעז

בעיות תקציב מעכבות את גיורם של 600 אנשים
תמונת ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

600 ישראלים ממתינים בימים אלה לגיור, אך ההליך מתעכב כתוצאה מחוסר תקציב, כך פורסם היום (שלישי) לראשונה על ידי חנן גרינווד ב- '360'.

לפי הפרסום מדובר בקורסי 'נתיב' המיועדים לאזרחים. בשנה שעברה נרשמו לקורס הגיור כ-2,600 מועמדים לגיור וכעת מחכים מאות להזרמת התקציב שיאפשר את פתיחת הקורס שלהם.

גורם שמעורה בנושא טען כי העיכוב נוצר בעקבות התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, "לפני חודשיים הבטיח ראש הממשלה לטפל בנושא ומאז לא קרה כלום. לא יודע מתי אותם אנשים שממתינים לגיור יתחילו ללמוד – אולי רק בתקציב של השנה הבאה". 

מ'נתיב' נמסר בתגובה כי "פעילות אסטרטגית בשנה האחרונה של 'נתיב' הובילה לזינוק חסר תקדים במספר המבקשים להתגייר. בתקופה האחרונה מתגיירים רבים ממתינים לכיתות. אנו מקווים שהשותפים לגיור הממלכתי יקצו את המשאבים הנדרשים לצירוף מאות הפונים לתהליך הגיור".

מי שפנה בכבר לראש הממשלה בבקשת הסיוע התקציבי בנושא הוא ח"כ יהודה גליק מהליכוד שסיפר כי העלה את הדברים גם בישיבת הסיעה וגם בפגישה פרטית שקיים עם נתניהו. לדבריו, הוא קיבל "התחייבות מפורשת של ראש הממשלה שלא יהיה אדם אחד שלא יוכל להתקבל".

"אני קורא לראש הממשלה להתערב מיד" הכריז גליק והוסיף כי "מדובר בפרויקט לאומי ולא יכול להיות שהנושא תקוע על סכומים כאלו או אחרים. זו מחויבות מקודשת להמשיך את תהליך שיבת ציון ואני מקווה מאוד שהנושא יסתדר", אמר גליק. ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לפניית 360: "הנושא נמצא כעת בבדיקה ומשרד רה"מ פועל על מנת לבחון את תקציב מערך הגיור". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן