החל הפינוי בנתיב האבות

בהתאם להוראת ביהמ"ש החלו כוחות גדולים בפינוי 15 בתים בשכונה. אלפי אנשים הגיעו לשכונה כדי למחות על המהלך. אמש התקיימה עצרת הזדהות גדולה במקום. השר אריאל: "הדיון בבג"ץ בנושא התנהל כמו סדום ועמורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/18 08:56 כט בסיון התשעח

החל הפינוי בנתיב האבות
פינוי נתיב האבות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כוחות הביטחון החלו הבוקר (ג') בפינוי 15 הבתים בשכונת נתיב האבות שביישוב אלעזר, בהתאם להוראת בג"ץ. טרם הפינוי הגיעו לשכונה אלפי אנשים, שרבים מהם עשו את הלילה במקום. 

במשטרה אמרו כי במקביל לפינוי נמשכת כל העת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר ביצוע תקין של המשימה שהוטלה על הכוחות.

"המשטרה מצפה ממשפחות המתיישבים שהן ציבור שומר חוק להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר בשום אופן אלימות נגד שוטרים וחפים מפשע. המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו", נמסר.

הפינוי בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבותצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

 

למוקד המשפטי של ארגון חוננו דווח על שלושה עצורים הבוקר והלילה בנתיב האבות. העצורים, חלקם קטינים, נעצרו במהלך עימותים עם שוטרים במחאה על הפינוי.

הבוקר השתתף שר החקלאות, אורי אריאל, בתפילת שחרית עם תושבי נתיב האבות, שלאחריה אמר: "אין שום תועלת בהריסת הבתים ובגירוש אנשים מביתם. הדיון בבג"ץ בנושא התנהל כמו סדום ועמורה. אך אנו לא נוותר, לא ניתן לדבר להרחיק אותנו מהתיישבות שלמה בכל רחבי ארץ ישראל. בבניין הארץ ננוחם".

אמש התקיימה במקום עצרת מחאה והזדהות גדולה בנוכחות כ-6,000 איש ובהשתתפות השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, סגן השר הרב אלי בן דהן, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, הרב חיים דרוקמן, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ואישי ציבור נוספים.

כוחות הביטחון בנתיב האבות

כוחות הביטחון בנתיב האבותצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר אריאל בתפילת שחרית בנתיב האבות

השר אריאל בתפילת שחרית בנתיב האבותצילום: ללא קרדיט