בני נוער לסמוטריץ ופרץ: לא תתאחדו - לא נתנדב

"בכל מאבק ומערכת בחירות אנו נקראים לדגל. לא עוד", כתבו בני הנוער שאיימו כי אם לא יושג איחוד כולל בימין הדתי, הם לא יפעלו למען המפלגות. יוזמה נוספת של פעילי עוצמה יהודית: שכנעו את ראשי המפלגה לקבל את הצעת תקומה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 14/02/19 07:29 ט באדר א'

בני נוער לסמוטריץ ופרץ: לא תתאחדו - לא נתנדב
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. מאבקים על הראשות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

"לא מתאחדים - לא מתנדבים", זו קריאת המחאה שיצאה מקרב בני נוער המזדהים עם מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי שקראו לשני ראשיהם להתאחד. ולא, הם לא ייקחו חלק בהפצת חומרי המפלגה ובפעילויות שונות שלרוב עושים צעירים בהתנדבות. ביוזמה נוספת, קראו פעילי עוצמה יהודית להנהגת המפלגה - לקבל את הצעת תקומה.

"אנו הנוער שבכל מאבק ומערכת בחירות נקראים לדגל", נכתב בעצומה שעליה חתמו עשרות אנשים, "הגענו בעמונה ,נתיב האבות, עופרה, הפגנות , התנדבנו בבחירות. לכל מקום שנקראנו אמרנו 'הנני'. לא עוד !!! לא עוד השתמש וזרוק".

מדף העצומה

מדף העצומהצילום: צילום מסך. כיפה

לדבריהם, "החלטנו לקחת אחריות בנקודה שבה המבוגרים הפסיקו. מנהיגי הציבור לא מצליחים להבין את גודל השעה וחוסר האחריות בריצה ללא אחדות כל מפלגות הימין בית יהודי, תקומה, עוצמה יהודית ויחד".

עוד נכתב בעצומת בני הנוער, שאותה ארגן פעיל הבית היהודי, נתן בן שושן, במטרה להביא לאיחוד כולל בימין הדתי, כי במידה וראשי המפלגות לא ישכילו להביא לחיבורים שהם רוצים, "לא נתנדב ולא נעבוד עבור מפלגה שלא הייתה מוכנה ולא פעלה למען אחדות כל המפלגות . לא ניקח חלק בסכנה לארץ ישראל ועם ישראל". יש לציין כי לצד עצומה זו קיימת עצומה נוספת דומה שגם בה לקחו חלק עשרות בני נוער.

קוראים לראשי עוצה יהודית להתאחד

קוראים לראשי עוצה יהודית להתאחדצילום: לשם איחוד התורה והארץ

במקביל ליוזמות אלו, קראו אמש פעילי עוצמה יהודית לראשי המפלגה לקבל את הצעתו של ח"כ סמוטריץ' לשריונים ולהתאחד כדי לא לאבד קולות לגוש הימין. "לאחר שתי מערכות בחירות כושלות שבסופן נותרה עוצמה ללא ייצוג כלשהו בכנסת", נכתב בהודעה שיצאה מטעם מטה "לשם איחוד התורה והארץ" שפעל בבחירות הקודמות לטובת איחוד בין אלי ישי לעוצמה יהודית, "אנו רוצים לראות הפעם הצלחה ולו חלקית. טובה ציפור אחת ביד משתיים על העץ".

לדבריהם, "הסכנה לאבדן קולות משמעותי בימין מוחשית מאוד ועוצמה לא יכולה הפעם לשחק עם אחוז החסימה". אנשי המטה שנמנים עם פעילי המפלגה, וחלקם מקורבים לרב דוב ליאור, פרסמו את מספרי הטלפון של מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין וברוך מרזל כדי שהתומכים באיחוד ינסו לשכנעם לקבל את השריונים במקומות הרביעי ושמיני ברשימה מאוחדת למפלגות הימין.

קראו את מכתבו של הרב יוסף בדיחי, משמשו של הרב צבי יהודה הכהן קוק, שקרא גם הוא לאיחוד כולל בין מפלגות הימין:


להורדת הקובץ