בנייה ביו"ש, מאבק במסתננים וקנאביס רפואי: המצע של בנט ושקד נחשף

מפלגת הימין החדש פרסמה מסמך בו פורטו היעדים לכנסת הבאה וביניהם: ריסון מערכת המשפט, הסדרת המחלוקות בנושאי דת ומדינה וגם הסרת חסמים על שימוש בקנאביס רפואי

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 28/02/19 08:53 כג באדר א'

בנייה ביו"ש, מאבק במסתננים וקנאביס רפואי: המצע של בנט ושקד נחשף
נפתלי בנט ואיילת שקד, צילום: יוסי זליגר פלאש 90

מפלגת הימין החדש פרסמה הבוקר (ה') את מצעה לקראת הכנסת הבאה. לצד היעדים בנושאי ביטחון, התיישבות ומערכת המשפט, בחרו נפתלי בנט ואיילת שקד לעסוק גם בנושאים שבתקופתם בבית היהודי נמנעו מלקדם אותם.

המסמך שבו פורטו על עקרונות המפלגה, מורכב מעשרה פרקים החולשים על מגוון נושאים בחברה הישראלית. החלק הראשון עוסק במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ובו התנגדות לחלוקת ירושלים, יחס מכבד לערביי ישראל הנאמנים למדינה לצד מאבק במי שיקרא לפגוע בה, וכן הסדרת "מעמדם המיוחד של מי שקשרו עצמם למדינת ישראל", ובראשם העדה הדרוזית.

בחלק שעוסק בנושאי ביטחון, מדגישים במפלגה כי "צה״ל צריך לנצח את האויב שלנו. שלושה עשורים של 'תסמונת תיקו' חייבים להסתיים. רק דרך הכרעות ברורות ישלים האויב עם קיומנו כאן". בנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון נכתב כי הם "מתנגדים למסירת שטחי ארצנו ולהקמה של מדינה פלסטינית בלבה של ארץ ישראל", ויפעלו להגברת הבניה באזורים אלה. בנוסף הצהירו כי הם תומכים בהחלת הריבונות על כל השטחים שבשליטת ישראל (שטחי c).

בהמשך המצע נכתב כי המפלגה דוגלת בימין כלכלי, בצורך ל"רסן" את מערכת המשפט וכן "בהסרת חסמים על שימוש בקנאביס רפואי". בחלק הנוגע לנושאי דת ומדינה חזרו המפלגה על הרצון להתבסס על אמנת גביזון-מדן, מאחר והם "מתנגדים לחקיקה דתית כופה או לחקיקה חילונית כופה".

קראו את המצע המלא:


להורדת הקובץ