בנט תוקף את הממשלה: "ממשלה ימנית שנגררת שמאלה"

בראיון שהעניק ל'ישראל היום' האשים בנט את מנהיגי הקואליציה בחבירה לשמאל "בממשלה הקודמת היו לפיד ולבני משמאל ואנחנו מימין. בממשלה הזו ליברמן וכחלון במרכז ואנחנו בימין" ודוחה את האפשרות למעבר לליכוד "אני מאמין בבית היהודי"

חדשות כיפה מירב כהן 04/10/18 09:25 כה בתשרי התשעט

בנט תוקף את הממשלה: "ממשלה ימנית שנגררת שמאלה"
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט העניק ראיון ל'ישראל היום ובו התייחס לסוגיות הבוערות של הפרק. ומוריד מעל השולחן את האפשרות שהבית היהודי יחבור למפלגת הליכוד: "אני מאמין בבית היהודי, אבל בית יהודי פתוח. אנחנו צריכים לנוע קדימה"

בנט טען שגם בממשלה הזו, שנחשבת לימנית במיוחד, אפשר למצוא משיכה שמאלה ומאשים בכך את כחלון "אי אפשר בלי פסקת התגברות. לצערי כחלון הטיל וטו. זו דוגמה לממשלה ימנית שנגררת למדיניות שמאל".

פסקת ההתגברות הגיעה בעקבות בעיית המסתננים מאפריקה ואחרי שבית המשפט העליון דחה את פתרונות הממשלה לבעיה בטענה שאינם עומדים בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. מטרת הפסקה היא לאזן את הכוח הרב שבידי בית המשפט העליון מאז המהפכה החוקתית וליצור דיאלוג חוקתי בין הרשויות

לאחרונה נשמעו הטחות קשות בין חברי הקבינט כאשר ליברמן אמר בראיון לגלי צה"ל "בנט מייצג ימין משיחי וסהרורי". בראיון בנט לא נשאר חייב, והטיח האשמות בשר הביטחון "אני לא חוקר בנבכי נפשו של ליברמן המדיניות שלו היא מדיניות שמאל, חלשה מול עזה. אני לא זוכר מדיניות כל כך חלשה במשך שנים. הפער בין ההצהרות למעשים מעולם לא היה גדול יותר".

בנט הוסיף כי "בממשלה הקודמת היו לפיד ולבני משמאל ואנחנו מימין. בממשלה הזו ליברמן וכחלון במרכז ואנחנו בימין. בסוף, מכיוון שנתניהו היה ראש הממשלה מה שיקבע את אופייה של מדיניות הממשלה הוא העוצמה של השותפים".

שר החינוך דוח את האשמות על בהדתה של מערכת החינוך "אין ולא תהיה כפייה דתית או הדתה. יש מסורת יהודית וציונות ואני גאה בכך. ומוסיף  "איננו אומרים לתלמיד במה להאמין, אך אנו מכירים לו את מורשתו ומורשת עמנו. התורה היא של כל עם ישראל"

השר בנט מתכונן לקראת הבחירות לכנסת ה-21 שאם התקיימו במועדן צפויות להיות בשנה הבאה: "הבית היהודי מושתת על הציונות הדתית, אבל אנחנו פותחים את הדלת לכולם. למה בליכוד אפשר להכיל את יהודה גליק וצחי הנגבי? יש מגוון מאוד גדול, גם אצלנו יהיה ככה".