בנט תוקף את בגין: מכפיש וסותם פיות

יו"ר הבית היהודי תוקף את ח"כ בני בגין, שתקף את שרת המשפטים איילת שקד בשל דבריה על בית המשפט העליון. העימות החל כבר אמש, כשהשלושה נאמו בכנס בירושלים, ונמשך הבוקר

חדשות כיפה יהונתן קליין 06/09/18 15:24 כו באלול התשעח

בנט תוקף את בגין: מכפיש וסותם פיות
השר נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

המלחמה על פניו של בית המשפט העליון מתלהטת. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, תוקף היום בחריפות את ח"כ בני בגין, שאמר בראיון לגלי צה"ל על שרת המשפטים איילת שקד שהיא משקרת ושוגה בתפיסת הסמכויות של בית המשפט העליון.

"אי אפשר לדבר על חשיבות השיח הפתוח תוך כדי הכפשה וניסיון לסתום לשרת המשפטים את הפה." כתב השר בנט בחשבון הטוויטר שלו. "איילת עשתה ב-3 שנים לחיזוק המשפט יותר מהליכוד ב-30 שנה. בג״צ אינו רשאי לפסול חוקי יסוד שהם בהגדרה המצפן שמנחה אותם, בדיוק כפי ששופט כדורגל לא יכול להמציא חוקים אלא רק לשפוט לאורם."

העימות בין שקד לבני בגין החל עוד אתמול, כשבכנס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין, אמרה שרת המשפטים כי המהפכה השיפוטית שמובילה לאקטיביזם בבית המשפט גרמה לכך שהמשטר בישראל השתנה "משלטון העם לשלטון מועצת חכמי המשפט". שקד תקפה את החלטת בג"צ שלא לדחות על הסף את העתירות שהוגשו נגד חוק הלאום, שהוא חוק יסוד. "מהממונה על פרשנות הדין הפך עצמו בית המשפט לממונה על המדיניות", אמרה שקד, והוסיפה כי בכך יסתיים תפקידו של העם בשיטה הדמוקרטית.

בתגובה לדברים אמר ח"כ בני בגין כי מדובר ב"דברי הבל" אשר "מאיימים על יכולתנו לשמר את מסגרת היחד החיונית, שבה נשמרות זכויות יסוד של אזרחים בישראל. הדיבורים הגסים האלה כבר נוגעים בחישוקים ששומרים עלינו יחדיו". בגין דיבר באירוע השקת ספרו החדש של יועז הנדל, במרכז מורשת בגין בירושלים. בתגובה לדבריו אמר השר בנט, שנאם אחריו באירוע כי בגין הגזים בדבריו: "אי אפשר מצד אחד לחגוג את הויכוח ואת השיח הפתוח ומצד שני לומר לשרת המשפטים שהיא צריכה להיות בשקט. אמרת מילים קצת קשות מדי. יש ויכוח מאוד לגיטימי לגבי הזכות או אי הזכות של בג"ץ לפסול חוקי יסוד, זה אירוע חוקתי שלא התמודדנו מעולם".

הבוקר, כאמור, נמשך העימות בין שרי הבית היהודי לבגין, בדבריו של בגין בגלצ ובציוץ התגובה של השר בנט.